lördag 8 december 2012

X Factor Final

Imorse vaknade jag klockan 08.30 för att hinna duscha, äta frukost, sminka mig och göra mig redo för att sticka till Victoria Station där jag skulle träffa Norma för att gå bussen till Manchester. Norma hade fått ansvaret att se till att alla kom på bussen som var där, så jag blev lite som hennes assistent. Jag fick springa genom centralen för att hitta folk, gå på bussarna för att räkna hur många som var där, svara på frågor som jag inte hade någon aning om jag svarade rätt eller inte - det var en kanon start på morgonen. Vi träffades ialla fall utanför Double Tree by Hilton där bussen skulle hämta upp oss alla.

Något som var förvånande var att det var runt 30 pers som inte kom... Det betyder att BT (British Telecom) kunde ge bort de biljetterna till några andra, lite respektlöst tycker jag.

Vi var på bussen i 4.5 timmar - det tog sin lilla tid att komma till Manchester. N är vi väl kom dit så regnade det... Inte kul alls. Typiskt att det ska regna i Manchester när man har fixat håret, gjort sig fin inför kvällen, men aja det gick bra!

Norma och jag gör 'X Factor' signet


Regniga Manchester

När vi kom av bussen stod Carole där med alla biljetterna. Vi hade fått bättre biljetter på något sätt - blivit uppgraderade - så vi fick biljetter som var blåa. Lite visste vi att detta var där alla VIP satt!!

Biljetterna

Vi hade 2.5 timmar på oss att strosa runt i Manchester och se vad som fanns där. Det slutade med att vi gick till ett jättefint hotel och tog oss en varm choklad, jag tog en sallad och Norma tog lite pommes frites. Vi satt där och snackade en bra stund. Vid 17.30 tiden så började vi dra oss till platsen där showen skulle hållas för dörrarna skulle öppna klockan 18, det trodde vi ialla fall... 

Utanför

Eftersom vi var där i tid så hamnade vi väldigt långt fram i kön, men det betydde inte att vi blev insläppta snabbare. Vi fick ändå vänta i drygt en timma i regnet för att bli insläppta - detta var verkligen en försening från arrangörens sida. Vi kom tillslut in och kunde värma oss, det var skönt och kunna tina upp tårna igen! 

Kön utanför

Vi hittade våra platser och satte oss ner. Det var total kaos runt om kring så vi kände att det skulle vara säkrats att sitta ner och hålla sig där - ha ha. 

Jag och Norma

En nöjd Anna precis vid scenen

Sedan satte showen igång. Det kändes helt overkligt att man själv satt i publiken och klappade medans alla artister sjung. Ibland när man lyssnar på deltagarna genom en TV så kan de låta lite falskt ibland, men det märker man direkt att det bara är för att man inte ser det live: alla tre hade fantastiska röster!!

Vi hade platser otroligt nära scenen!

I slutet av showen fick vi reda på vem som kom vidare - det blev Jahmene och James - mina två idoler! Det var bra att Christofer åkte ut, han kommer aldrig kunna bli lika känd som de andra två. Här har ni två klipp från finalshowen:

Jahmene Douglas - Move on Up

James Arthur - Feeling Good

Det var en otrolig show och imorgon får vi reda på vem som vinner hela tävlingen. Jag känner att just nu så spelar det ingen roll vem som vinner för de båda är helt fantastiska! Nu ska vi sätta oss på bussen hem, vi har drygt fyra timmar hem så det kommer bli en sen kväll idag. Vi hörs, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar