lördag 15 december 2012

Pappa i London, dag 1

Imorse kom äntligen pappa hit. Jag stack till Heathrow på morgonen för att hämta honom i terminal 3. Jag stod som ett litet barn, vred på mig, hoppade runt, kollade mig omkring, i väntan på att pappa skulle komma ut ur dörrarna. De extra 12 timmarna jag hade fått vänta för att se min lilla pappa kändes som ingenting när jag fick syn på honom. Åh, vad det var roligt att träffa han igen efter fem timmar - min lilla papps. 

Vi stack från flygplatsen till Norma och Fredde, jag var tvungen att hämta min packning. Nu var det dags att ta pappa till överraskning nummer 1 - hotellet där vi skulle bo. Jag bokade detta hotellet för några veckor sen och det är verkligen jättefint, det ligger precis vid Baker Street och jättenära min skola. Vi checkade in och sedan gick jag runt och visade pappa området. Efter drygt en timma så kände pappa inte bara törsten av en kall öl utan också lukten... Jag tyckte allt att detta var ett starkt tecken på att en sådan kan behövas. Vi gick därför in till the Volunteer Pub och tog oss varsin öl. 

Pappa

Efter ölen var det nästan dags att gå tillbaka till hotellet för göra oss iordning inför kvällen då vi skulle träffa Fredde med familj. De kom till vårt hotellrum där vi hade fixat ihop lite Brieost, vin och Cola till Ewan. De fick också lite presenter för att tacka dom för att de har varit så hjälpsamma under detta halvåret. Vi gick sedan till Getti - en jättemysig Italiensk restaurang. Vi hade det jättetrevligt och åt mycket gott. 

Efter middagen sa gick pappa och jag till en pub bredvid och tog en öl. Det kändes verkligen helt sjukt att ha honom bredvid mig hela dagen - någonting jag inte har haft på fem månader. Nu har vi tre hela dagar till med varandra, bara vi!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar