torsdag 13 december 2012

Utflyttning

Idag när jag vaknade var jag lite små trött efter gårdagens utgång. Jag åt lite frukost hos Elisabeth och gick sedan hem för att skypa med mamma och Fredrik. När jag snackade med henne fick jag reda på att jag skickade massa sms till henne igår när jag var ute... Detta var ju lite pinsamt, men skönt att man har en mamma som bara skrattar åt sånt här.

Efter en knappt timmas skype date med familjen var det dags att sätta igång att packa ihop hela rummet. Jag hade börjat igår, men det var fortfarande en del kvar att göra. Jag packade som tusan och kände mig mer och mer nervös för att jag inte skulle få plats med allt. Det såg ut som kaos innan vi fick ut allt.

Innan allt var uttaget ur rummet

Vid fem stack jag till Fredde och Norma där vi åt lite middag - det var jättegod indisk mat! Mums, det gör verkligen så att man saknar Malaysia mer och mer, inte långt kvar nu tills jag sticker dit!

Mitt rum såg hur tomt som helst ut när vi hade burit ut allt. Jag tror att Norma och Fredde fick en liten chock när de såg hur mycket packning jag hade, men de får inte glömma att jag ska ta med mig en stor väska hem till Sverige. Här ser ni bilder på när det var färdigstädat och utflyttat.

Sängen

Skrivbordet

En glad tjej redo för hennes nästa hem!

Det har varit både bra och lite jobbigt att bo i Reid Hall 127. Det har varit hur bekvämt som helst att kunna ha en minuts gångavstånd till lektionerna, men allt ljud och liv på kvällarna blev lite mycket i slutet när man sitter och pluggar. Om det skulle vara helg/fredag skulle jag inte ha någonting emot högt ljud, men lite jobbigt när det är så i 3 månader konstant. 

Reid Hall 127

Hejdå Reid Hall! Nu blir mitt nästa på Gloucester Place.

Jag ska nu bo hos Norma och Fredde i två nätter. Pappa kommer till London imorgon och landar sent. Det ska bli så kul att träffa honom igen efter att inte ha sett honom på fem månader - saknar honom massor! Snart får jag träffa hela familjen - kan inte bli bättre.

1 kommentar: