fredag 21 december 2012

Middagsdags

Mamma kände sig inte så bra idag så jag fixade och gjorde iordning hela huset - diskade, tvättade, dammsög, osv. Det kändes bra att få hjälpa till lite extra. Hoppas mamma kände sig lite bättre efter det.

Det är tradition att ha tjejmiddag varje sommar och jul, och denna dammiddagen var idag. Det är verkligen roligt att träffa dessa tjejerna för vissa har jag känt sen jag var två månader och andra sen jag var sju år - vi har verkligen alla vuxit upp tillsammans. Kul också att kunna vara så nära varandra även fast jag har bott utomlands i över nio år. Dessa är verkligen några utav mina närmaste kompisar. Synd att Elina inte kunde vara med men hon var där in spirit!

Lovisa, Erika och Moa

Traditionen är att vi träffas och gör middag tillsammans. Iår gjorde vi en vegetarisk lasagne gjord med spenat och feta ost bland annat. Den var verkligen en höjdare.

Erika och jag i köket

Det är alltid så mysigt hos Erika, det är verkligen harmoniskt och väldesignat där - man känner sig genast lugn. 

Dukat bord med lite vino

Efterrätten var vanilj kessella blandat med blåbär och lite granatäpple på toppen

Dessa middagarna är verkligen hur trevliga som helst - vi snackar om allt och ingenting. Diskuterar allt från politik och världsproblem till killar och skvaller. Dessa tjejerna är några utav de bästa och är otroligt tacksam att jag fortfarande har dessa brudar vid min sida. Kram på er och tack för en jätterolig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar