måndag 3 december 2012

Första universitets tentan!

Den tredje december tog jag min allra första tenta i universitetet. Det var otroligt likt sättet vi tog tentor på tidigare så jag fick inte en chock när jag klev in i rum D204 klockan 10 på morgonen. Financial reporting har varit rätt lätt under terminen, fast jag spenderade ändå 12 timmar i biblioteket igår... Detta lönade sig verkligen kan man säga.

Lite motivation igår:

Hembakade pepparkakor

Tillsammans med gott sällskap:

Rebekah

Min balansräkning balanserade vilket betyder att min income statement också var rätt. Detta garanterar mig 60% rätt på tentan vilket betyder att jag får godkänt. Min cash flow blev också rätt för siffrorna summerades till den rätta summan, detta betyder att jag är garanterad 80% på min tenta i slutbetyg, vilket är ett starkt 'A' här. Så kul att det gick bra. All tid jag spenderade i biblioteket är verkligen värt det nu eftersom det gick bra, det skulle varit lite surt om det inte gick bra...

Efter tentan träffade jag Malin och vi bestämde oss för att gå och ta en öl. Vi båda kände bara att vi ville bort från allt skolarbete och vilket bättre ställe kan man tänka sig än en pub? Vi satt säkert där i tre timmar och snackade, letade lägenheter till mig, kollade på allt folk, åt hur mycket mat som helst. Det är såhär det ska vara - tenta diet och lifestyle.

Malin på Witherspoon med mig!

På kvällen sov Malin över hos mig igen. Vi tillbringade mesta delen av kvällen att kolla på Solsidan säsong 3 - den är för rolig!! Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar