tisdag 4 december 2012

Tisdag.

På något sätt så är det alltid så himla svårt att veta vad man ska ge inlägget för 'titel' på tisdagar så det händer oftast att jag är tråkig och bara skriver 'Tisdag.' Inget ilandsproblem kanske...

Malin hade sin kinesiskatenta idag på morgonen så hon kilade iväg runt halv tio. Jag log och drog mig lite, men hade säkert fem agenter som ringde mig på morgonen och ville att jag skulle se deras lägenheter. Jag klagade till Malin igår att alla agenter är så dåliga här, det tar jag tillbaka nu.

Runt klockan 12 hade jag lunch med Nur och två andra som är med i ISB just nu (men som ska ta studenten nu till jul). Vi snackade om hur vi skulle lägga upp schemat, vad Nur och jag ska tänka på, osv, men framför allt så blev det en massa skratt, skvaller och tjejsnack. Det var en otrolig mysig lunch. Jag åt en jättegod sallad med räkor, mums!

Malin ville handla lite nejlikor för att dekorera apelsiner mer. Efter att ha bott med en mamma i 19 år som har dekorerat sönder ett hem (enligt mig) så har julen inte blivit så mycket för att dekorera. Men när Malin sa att dessa apelsiner skulle lukta gott så tänkte jag väl - okej då. Så nu har jag en apelsin juldekoration. Mamma är du glad?


Söta Malin

Är du inte glad mamma att först blir jag mästare på finans och nu börjar jag juldekorera? Vad är näst?

Jag har kollat på lägenheterna idag och har bestämt mig för en. Vill inte lägga upp några bilder här på bloggen än innan allt är bestämt, men lägenheten är så otroligt fin och jag hoppas verkligen jag får den. Nu är jag ialla fall hemma och ska sova. Jag ska visa Norma lägenheten imorgon med så hon får se den, kanske bra med en vuxens synpunkt och råd (även fast jag vill tro att jag är hur vuxen och erfaren som helst, så måste man ju vara ärlig med sig själv ibland...). Kram på er och godnatt!

1 kommentar:

  1. Dekorerat sönder??? Bara för vi har julgran, adventsljustakar, granslingor och ljus, en gigantisk snögubbe, adventsstjärnor och lite mer :) Med tanke på att du nu äntligen gillar finans anser jag att det finns hopp även om julen! Puss på dig min lilla julnisse

    SvaraRadera