måndag 17 december 2012

Pappa i London, dag 3

Idag var den stora dagen då pappa skulle få sin julklapp. Det var bra timing också eftersom julafton är om en vecka - det är helt sjukt!! Känns som om det precis var julafton... Skönt att jag har alla julklapparna färdig-köpta.

Pappa och jag drog oss iväg till Hyde Park Corner där vi skulle gå och se Winter Wonderland. Vi behövde slösa lite tid eftersom vi skulle iväg till mäklaren på eftermiddagen. Massor av mina kompisar har varit på Winter Wonderland men inte jag - jag har bara hört hur bra det ska vara. Det var verkligen kul att vara där. De sålde öl över allt, korv, Octoberfest lokaler, osv. Grymt ställe. De kombinerade verkligen vuxen 'nöjen' men aktiviteter för barn på ett bra sätt.

Pappa utanför ingången

Vi gick runt och kollade. Åt lite lunch - en god korv med bröd, mums!

Winter Wonderland

Santa Land

Parisjul

Efter en dryg timme stack vi iväg till Sloane Square där vi skulle hitta mäklaren. Pappa hade några frågor också om kontraktet så vi ville åka till deras kontor och skriva på kontraktet isället för att bara skicka in det på mejl. Det gick snabbt och allt stämde. Det känns roligt att jag har skrivit på mitt första kontrakt!! Min allra första lägenhet!

Vi stack snabbt tillbaka till hotellet för vi var tvungna att byta om inför kvällen. Jag hade på mig en röd klänning och pappa kostym - rena James Bond paret! Vi drog oss iväg lite innan så vi han äta middag innan showen började. Vi åt på Garfunkels som låg precis bredvid Dominion Theater där showen spelades.

Pappa och jag innan showen började

Showen

I pausen hade vi beställt lite drinkar och snacks för att festa till det. Ni kan ju gissa vem som tog vad... Pausen gick ialla fall otroligt fort så vi fick skynda oss tillbaka efter drickandet var klart. 


Det var roligt att gå på denna show med pappa för han är ett jättestort Queen-fan. Han gillar verkligen alla deras låtar så det var perfekta musikalen att ta honom till. Vi firade extra med att gå till en pub vid Baker Street som heter 'The Globe' för att ta en öl. Efter det var vi ganska trötta.

Pappa

Jag

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar