söndag 16 december 2012

Pappa i London, dag 2

Det jag visste med detta hotellet var att man fick frukost levererat till sängen - detta är någonting som jag vet min far skulle uppskatta. De kom och knackade på klockan 09:30 för att servera frukost - mums! Inte fel alls att sitta i rummet med pyjamas och äta lite frulle. 
Frukost

Efter frukosten var det dags för överraskning nummer 1 - en Afternoon tea med champagne. Vi drog oss mot Hyde Park Corner där hotellet 'Intercontinental Parklane' låg.

Intercontinental Parklane hotel

Vi bestämde vilken meny vi ville ha - vi tog en som hade lite blandade grejer. Champagnen vi fick hade några droppar vanilj och kardemumma i så den smakade otroligt gott och definitivt lite juligt. Vi drack ett te som var specialgjort för hotellet också - mums!

En nöjd pappa kanske ?

Jag

Under brunchen så hade jag gjort iordning små 'ledtrådar' till överraskning nummer 3. Han gick sju kuvert med ledtrådar i varje. Ledtrådarna var:
1. Du kommer stå på dina fötter vid en punkt.
2. Tottenham Court Road
3. Legender
4. Någon att älska
5. Vi är mästarna
6. Drottningen
7. Dominion Theater 

Jag tror han löste gåtan efter 3-4 ledtrådar. Hans julklapp från mig var att gå på 'We Will Rock You' som är en musikal baserad på bara Queen låtar, något jag vet att han älskar. 

Jag och pappa

Vi fortsatte att äta upp all mat, det var otroligt gott. Lax, sirloin steak, sparris, osv.

Maten

Efter en dryg två timmarslång brunch så stack vi iväg. Vi var väldigt mätta kan man säga också... Vi kunde nog nästan rulla hem om det vore så.

Pappa utanför Hyde Park

Efter all mat var vi så mätta! Vi var också väldigt trötta. Vi gick hem och sov lite middag, sedan var det dags för pappa att träffa Elisabeth och Nur - det var en utav deras sista dagar i London också. Vi tog en öl med dom på kvällen och jag sa hejdå till dom - vi tre kommer inte ses tills i februari nästan. Känns helt sjukt! Pappa och jag gick och la oss efter en lång tuff dag med god mat och champagne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar