tisdag 18 december 2012

Pappa i London, dag 4

På morgonen visade jag lägenheten som jag ska bo i för pappa. Kul för honom att få se hur jag ska bo de nästa 12 månaderna och kunna få en bild på hur allt ska se ut. Pappa skrattar gott åt att jag kommer att bo på våning -1 eftersom lägenheten ligger i en gammal källare. Det är vanligt i London att man bor i vad som kallas 'basement' men enligt pappa så är detta väldigt roligt att jag ska bo under marken....

Jag utanför min blivande lägenhet

Idag stack pappa och jag iväg till Guildford för att träffa Anders - en kille som de har träffat på Langkawi. Det var roligt att sticka iväg och se lite utanför London. Vi var tvungna att ta tåg dit, det skulle ta ungefär 30 minuter så det var inga svårigheter.

Tågstationen

Pappa

Pappa och jag på tåget

Vi åt en jättegod lunch på Côpe restaurang. Efter några timmar gick vi tre vidare till en pub runt hörnet och träffade också på en utav Anders arbetskollegor som också är från Göteborg. Vi alla tog en öl men sedan var det dags att dra sig hemåt igen.

Vi trodde att det skulle vara lika lätt att ta sig hem igen, men det var det inte... När vi satt på tåget tillbaka så var det först ett 'mjölktåg' - det stannade tusen gånger på vägen till Waterloo Station - och sedan gick vi reda på det var en person som hade hoppat framför tåget några stationer innan oss så det blev massa förseningar. Det tog oss över tre timmar att komma tillbaka till hotellet. Pappa kände sig lite sjuk och jag lite trött så vi köpte två mackor, en flaska vin och en brieost för att äta på rummet när vi kom hem. Sista kvällen i London blev fylld med äventyr - men vi kom hem ialla fall. Imorgon ska vi åka med planet 09:25 till Sverige, vi får hoppas att planet går i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar