söndag 30 december 2012

Tillbaka till hem nummer 2


Efter mer än 24 timmars resa, var jag och alla de andra framme i Malaysia. Resan gick bra, men jag var lite orolig ett tag i Amsterdam för att jag fick reda på att min biljett inte var som alla andras, utan den var en ”Standby” biljett. Detta betydde att jag skulle bara kommit med om det fanns plats på planet. Jag gick extra tidigt till gaten och pratade med en utav KLM personalen, jag pressade nästan ut några tårar och tittade på henne och sa: ”My whole family is on this flight and I am the only one on a separate ticket, I don’t know what to do, I’m so nervous.” Detta var perfekta grejen att göra för jag fick direkt min biljett och kunde gå på planet – skönt!

När vi väl kom till KL så beställde vi en stor van till taxi. Vi hade totalt sju väskor och var fyra personer... Jag hade fått tre väskor utav mamma och pappa så det är inte så att vi reser helt galet. Fredrik och Andreas var redan i lägenheten när vi kom vilket var trevligt! Vi gick nästan direkt ner till poolen för jag tror att alla behövde en liten avsvalkning efter att ha åkt från ett noll gradigt Sverige till 35 gradigt Malaysia. Vi väntade in Johan, Oscar, Johan C och Daniel som kom vid sju-tiden. När alla var på plats, stack vi till Souled Out.

Kevin

Andreas, Robin och Johan

Jag och Fredrik
Det var otroligt gott att äta på Souled Out igen! Jag tog det gamla vanliga: en ”Mushroom All the Way Pizza”. Alla verkade gilla maten så det blev lyckat. Det som är så bra med detta ställe är att det finns allt från Pizza till indisk mat, detta kan vara bra när man inte riktigt vet vad alla gillar osv.

Jag tror jag sov ungefär tre timmar på planet så efter middag tror jag vi alla blev väldigt trötta, speciellt efter några öl. Vi var dock alla väldigt envisa om att vi inte skulle sova utan att vi ska göra vårt bästa att komma in i tiden. Vi åkte ner till Solaris och tog en öl, där träffade jag Aisha, Alex, Mark och Raphael. Super kul att se deras ansikten igen! Vi snackade inte så mycket utan det får bli mer imorgon när de kommer hem till mig på lite för-fest innan vi åker in till stan.

Kevin och Andreas

Kevin och Andreas

Vi kom tillbaka till lägenheten vid halvtolv tiden. Då var det dags för nya spel. Vi delade upp oss i lag och spelade ”Med Andra Ord”. Jag och Nicole var ett lag och delade vinnarplatsen med Daniel och Andreas. Det var ett roligt spel och det blev mycket skratt!

Nu ska jag försöka sova lite så att jag kommer in i tiden. Måste ju få lite skönhetssömn inför imorgon. Kram på er och hoppas ni får några underbara sista dagar i 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar