lördag 8 juni 2013

Angelika med familjs nya hem

Jag gick hem en stund på morgonen för att lämna mina saker och packa upp min väska. Jag reser ju till Stockholm på tisdag bara över dagen så då måste jag ha med mig en tom resväska för att kunna hämta tillbaka alla mina kläder där. Efter en stund ringde jag Angelika och undrade vad de skulle hitta på idag. Det slutade med att jag blev bjuden hem till deras nya hem och sedan på middag med farmor och farfar.

Jag tog bilen till dem och det gick faktiskt riktigt bra. Jag körde inte fel någonting, vilket var förvånande även för mig då jag brukar köra åt fel håll, har noll direktionskänsla i en bil, eller på grund av att jag inte känner till Göteborgs vägar alls. Det gick otroligt bra och jag hittade direkt hem till dem i Långedrag. Sådant fint hem!

Köket

De kan se enda till Vinga med denna utsikt! Högsta tomten i Göteborg.

Vardagsrummet

Vid tretiden så började Prinsessans Madeleines bröllop med Christopher. Det var roligt att se - ett riktigt sagolikt bröllop! Vi drack lite kaffe och snackade gott. Så mysigt att vara hemma. Såklart låg lilla Stella i min famn och bara sov. Denna lilla tjejen är också en prinsessa! 

Stella

Fina Stella vaknade efter en stund

Farmor och farfar kom på kvällen och då var det dags för lite middag. Angelika hade gjorde en god förrätt: skagenröra serverat med avokado. Stanely hade fixat varmrätten: röd spätta med räkor, färskpotatis och pepparrot. Jag hade gjort en fruktsallad till efterrätt. Det blev en jättelyckad middag med mycket prat och snack. Jag sov över hos Angelika sedan, var ganska trött efter vi körde hem farmor och farfar. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar