onsdag 12 juni 2013

Mamma är hemma!

Klockan sju gick jag upp för att bli hämtad av morfar 45 minuter senare för att åka vidare till Landvetter. Vi kom precis innan mamma kom ut. Det var så roligt att träffa henne igen! Det är konstigt när man ses så här för att precis som det är med kompisar - så känns det som om jag träffade mamma för bara några veckor sedan, inte för flera månader sedan! Det var ialla fall mysigt att träffa henne igen, min lilla mamma.

När vi väl var hemma så dukade jag upp lite frukost som jag hade handlat innan. Mamma älskar ju den svenska Grevéosten, så en sådan blev det med hönömacka och juice. Det är så skönt att ha mamma hemma igen!

Nöjd Anna med god mat

Vi stack iväg för att handla lite inför kvällen då jag skulle laga mat, hemlis var det om vad det skulle bli. Senare på eftermiddagen så gick mamma, morfar och jag till Aspenässkolan för att titta på Nicoles avslutning. Det var jätteroligt och Nicole var jätteduktig på att dansa och även hålla hela avslutningen. Det var roligt att se! Efter avslutningen var klar så gick jag och sa hej till min gamla lärare - Margareta. Tänk att det var mer än 10 år sedan jag gick i hennes klass med mina gamla klasskamrater. Det känns helt sjukt!Tänk att jag nu kan säga: "ja det var för 10 år sedan" eller "jag började förskolan för snart 15 år sedan". Va?!? Ibland blir man lika överraskad om hur snabbt tiden har gått och man förstår mer och mer vad ens föräldrar menar när de säger att 'tiden går fort'.

Nicole uppe på scenen med två andra elever från femman

Nicole dansar med alla femmor i en dans som hon har varit med och gjort

Mamma, jag, morfar, moster Helene och kusin Victor

När vi kom hem var det dags att sätta igång med att göra mat. Det blev bacon inlindad kyckling med en god sås gjort på grekisk yoghurt, mosad feta ost, stekt bladspenat, pressad citron och lite salt/peppar. Detta serverade jag tillsammans med färskpotatis. Mamma blev lite imponerad över hur mycket jag har lärt mig. Jag är inte så dum som jag ser ut!

Middagen

Mamma var rätt trött eftersom hon har drabbats av den hemska tidsskillnaden och jag måste säga att jag själv var ganska trött också. Det blev i sängs tidigt idag vilket var skönt! Imorgon ska vi sticka till Angelika, Stanely och Stella - det ska bli kul för mamma att få träffa Stella för första gången! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar