söndag 2 juni 2013

Mycket som händer här i London!

Idag var det helt otroligt fint väder och då kalls en picknick. Nur ringde massa folk som kom: Charlotte, Samantha, Sophie, Chuck och Sophies pojkvän. Vi hade hur trevligt som helst med ost, vin, vindruvor, och massa annat gott. Vi satt där i några timmar sedan var det biodags (idag igen). Några av tjejerna skulle gå och kolla på Great Gatsby och då hängde Nur och jag med.

Regent's Park

Jag och Nur

Jag och Nur

Hela gänget: jag, Sophie, Nur, Charlotte och Samantha

På väg till bion vid Leicester Square ser vi massa vakter och personer. Det visade sig att Brad Pitt vad Angelina Jolie var där för de hade en premiär i London för Brad Pitts nya film. Lite fräckt att ha sett dem två och ha varit så nära dom! Snacka om rätt plats vid rätt tid!

Fattade inte hur han kunde sitta så där...

Jag tyckte nog filmen var sådär... Ingen jag skulle direkt rekommendera. Den vad bra gjord med jag tyckte handlingen var lite tråkig och filmen var ganska långsam. Roligt att ha sett den dock för man har hört rätt mycket om den.

Efter bion så gick vi till China Town (kände mig som hemma) och åt på en restaurang som heter "Golden Dragon". Man kände sig riktigt som hemma när man beställde mat från kineser som var riktigt sura, krasslig engelska och läste från menyn när man frågade vad rätterna innehöll. Man kan ju bara älska det!


Chinatown

På vägen tillbaka till Piccadilly Circus så såg vi värsta bråket inne i TGI Friday. Det var faktiskt rätt läskigt. Det slutade med att det kom fem polisbilar, en fick en elchock utav polismannen för att lugna ner honom. En stor ambulansbil kom också. Vi bestämde oss för att gå vidare efter 15 minuter stående och bara kollade på vad som hände. Vi drog oss närmare till Piccadilly och där var det massa dansare som höll på där med. Vi tittade en liten stund sedan drog vi oss hem. Vi skrattade gott för här på Leicester Square kan man välja precis vad man vill se på: kanske en trummare? Eller en dansgrupp, eller varför inte ett slagsmål? Det blev massa goa skratt under kvällen vilket är alltid lika härligt!

Dansgrupp som dansade till bland annat "Gangnam Style"

Nur sov hos mig i natt och vi slutade därför kvällen med lite Grey's Anatomy. Inte många dagar tills jag sticker till Sverige! Det ska bli så kul att komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar