fredag 14 juni 2013

Fixat pass och mys hos morfar/kusinerna

Imorse var det dags för att sätta sig i bilen för att åka till passmyndigheten. Mamma behövde fixa nytt pass och jag behövde fixa ett nationellt ID-kort. När vi kom dit så var den 130 nummer framför oss men det gick rätt snabbt - tog ungefär 1.5 timmar. Det slutade med att vi fick två kvitton på att återkomma nästa vecka, skönt!

Jag i väntan på att bli våran tur

Vi stack till Lerum efter besöket hos passmyndigheten och stannade på restaurangen Le Rum för att äta lite kinesmat. Det var jättegott och vi fick med oss en liten box hem som jag ska äta imorgon till middag då mamma inte är hemma. Vi åt som bara den och det smakade bra fast inte riktigt som det gör i Malaysia... Man har ju blivit lite bortskämd med den goda maten man är van vid i KL så att äta kinesmat i Sverige är gott på sitt egna sätt - på ett svenskt sätt.

Le Rum

På kvällen åt vi middag hos morfar. Mamma och han åt råbiff medan jag fick revben med potatissallad. Efter middag gick jag till grannhuset där kusinerna var ensamma hemma. Det blev kortspel, prat och sedan fixade Nicole middagen. Hon ska fylla 12 år och hon gjorde carbonara med lite hjälp av Victor. Jag skrattade gott då Fredrik är 16 år och inte är lika van att vara i köket. Han har blivit bättre, men i den åldern så kunde han inte lika mycket som Nicole på 12 år kan! Det var roligt att ses. Man märker att de har blivit äldre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar