måndag 10 juni 2013

En mysig måndag!

Dagen började med lite frukost vid halv niotiden. Det är helt otroligt hur långa dagarna känns när man vaknar lite tidigare, att jag inte har prövat detta innan... Tog bara 20 år att lista ut detta! Jag stack hem efter frukosten och städade det sista. Nu kan jag säga att huset är helt rent och fint tills mamma kommer, det känns roligt. Tänk nu är det bara två dagar kvar tills jag ser min lilla mor - det ska bli jätteroligt!

Vid halvtolv stack jag till morfar då vi hade en lunchdejt på Aludden i Lerum. Vi åt båda jättegod fisk med skagenröra och färskpotatis. Mums! Det blev lite sallad och kaffe till det också.

En otrolig varm och skön dag!

Aludden

Efter lunchen stack vi iväg till Allum då morfar ville ge mig en klocka jag hade önskat mig i 20-årspresent. Den är verkligen hur fin som helst, och det är roligt för man kan byta band till klockan för att ändra lite och matcha. Denna kommer verkligen komma till användning dagligen så tusen tack till morfar - kommer tänka på dig varje gång jag har på mig den och kollar tiden.

Jag handlade lite saker på H&M på Allum då jag hittade ett presentkort som jag fick i julas. Lika bra att hitta något fint och använda kortet så att pengarna inte försvinner! Det blev en bikini, två bh:ar, en klänning, två par shorts, en deodorant och en Dove body lotion inne på H&M. Efter presentkortet, så hade jag bara kvar att betala 300:-. Det är ju ett kanonpris för allt detta kan man ju säga! Jag är verkligen jättenöjd.

När jag kom hem dock fick jag ett ryck och började rensa min garderob. Jag har mycket där som jag alltid bara lämnar när jag åker till London/Malaysia som jag aldrig använder så det är lika bra att det går till någon insamling. Jag stack iväg och lämnade in kläderna på eftermiddagen så jag hoppas några barn/vuxna blir glada nu!

Ut med det gamla, in med det nya!

Sedan blev det världsklass middag hos morfar med stuvad spenat, makaroner och bacon. Mums vad gott, min favoriträtt kan man lugnt säga. Nicole kom förbi en stund sedan runt sju och vi satte oss direkt och spelade lite kort. Hon vann först när vi spelade "Åttan byter färg" men sedan när vi spelade "Dam" så vann jag. Vi får ha ett till mästerskap någon gång i sommaren. Vi hade det jättemysigt tillsammans!

Nya klockan

Jag ligger nu i sängen och klockan är knappt nio, är helt slut! Imorgon sticker jag till Stockholm över dagen så det blir till att gå upp redan klockan sju. Det ska bli jätteroligt att få träffa Sandra igen och få lite kvalitétstid med henne under dagen.

Klockan passar bra ihop med allt de andra!

Godnatt till alla er och hoppas ni fick en jättebra dag. Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar