tisdag 11 juni 2013

En dag i Stockholm

Klockan 07:45 satte jag mig i bilen för att köra till Landvetter. Jag hade gott om tid så det kändes bra att jag hade tid att parkera, check in, osv. Jag lämnade massa kläder hos Sandra som jag behövde hämta, kul att träffa henne också.

Landvetter - vid gaten på väg till Stockholm

På Arlanda satt Sandra och väntade på mig. Så roligt att få träffa henne igen även fast det bara var en vecka sedan vi sågs senast! När vi kom hem till Sandra satte vi igång att fixa lite lunch. Det blev kyckling, avokado, tomat tillsammans med quioa. En sås gjorde vi med creme friache, pesto och pressad feta ost - jättegott!

Maten

Fina Sandra

Jag packade snabbt min väska så det var klar, sedan stack vi iväg till ett Kafé på Djursholm som heter Kafé Ekudden. Det blev årets första kanelbulle med en latte för mig och Sandra tog en blåbärspaj med vaniljsås.

Fika

Jag

Mysig utsikt (vädret kunde ju varit lite bättre...)

Vi stack hem till Sandra igen efter fikat och snackade lite. Hon visade alla hennes fina studentpresenter och jag gav en till henne. Hon fick ett Thomas Sabo smycke utav mig som jag tyckte skulle passa till henne. Hon verkade gilla det vilket var roligt!

Vi stack till Arlanda vid 18:30 och jag var där i tid. Jag köpte en ny bok: "Thinking, Fast and Slow" av Daniel Kahneman som handlar lite om business osv. Ska bli jätteintressant att läsa, den verkar jättebra än så länge.

Nya boken!

Jag satte mig på en restaurang och åt lite middag. Det blev en Caesar sallad med en ramlösa. Mums så gott!


Jag landade vid tiotiden och åkte hem direkt. Imorgon kommer mamma vilket ska bli otroligt roligt att få träffa henne igen. Tänk vad tiden går fort egentligen! Tack Sandra för en kanondag och hoppas ni andra hade en bra dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar