torsdag 27 juni 2013

Spanien here I come!

Klockan halv fem vaknade jag för att fortsätta mina äventyr i Spanien. Det känns lite sjukt att jag ska dit helt själv i nästan sex veckor. Jag känner mig både lite nervös och exalterad. Jag känner mig inte rädd att någonting ska hända utan mer nyfiken på hur jag ska kunna klara av att hantera olika situationer i en kultur som jag aldrig har bott i. Det känns spännande. Jag har grym tur att kunna få denna möjligheten att sticka iväg så här och är oerhört tacksam! Men det är lite skrämmande att bara resa till ett ställe som jag inte känner till så väl och bara flytta tillfälligt dit. Jag ser fram emot att lära mig mer om den spanska kulturen (och såklart om det jag ska jobba med) men framförallt, mer om mig själv. Att upptäcka mer mina positiva och negativa sidor - om mina styrkor och svagheter. Det ska bli jättespännande att få utforska dessa lite mer och jag hoppas jag kan använda bloggen lite som ett sätt för mig att följa min resa. Hoppas ni är lika taggade som jag är!

Here I come Spain! 

Jag sitter just nu i frankfurt och ska snart gå till gaten. I Malaga ska Pia hämta mig och det ska bli jättekul, då börjar mitt äventyr - om exakt 6 timmar. 6, 5, 4, 3, 2, 1 - pang. Det kommer gå fort! Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar