torsdag 13 juni 2013

Lunch hos en syrra, middag hos den andra syrran!

Mamma och jag gick upp rätt tidigt idag då hon skulle klippa sig. Jag körde mamma osminkad och i min pyjamas till frisören - tack gode Gud att ingen såg mig för jag såg ut som ett körande spöke. Efter två timmar blev hon färdig och vi stack iväg till Angelika och company. Vi skrattade gott för oss själva för att när mamma gör denna samma hårbehandling i Malaysia kan de ta upp till 5-6 timmar och här snackar vi om att det tar två timmar. Man undrar vad de håller på med i Malaysia eller vad de inte gör i Sverige? Mamma blev jättefin ialla fall och det är det viktiga!

Väl hos Angelika fick mamma se lilla Stella, hon är så fin! Mamma fick hålla henne med som vanligt så tog jag snabbt tillbaka henne och höll henne i min famn, hon är så gooo!

Mamma tog denna fina bild på Angelika, mig och Stella

Jag har verkligen sett i första hand hur Stella har blivit piggare och piggare. När jag såg henne för första gången var hon bara två dagar gammal och öppnade knappt ögonen. Nu är hon pigg, sträcker på sig, är vaken, tittar sig runt, gör massa roliga miner, osv. Man märker hur snabbt det går för henne att utvecklas. Snart kommer hon säkert krypa runt på golvet!

Stella

Mamma hade med sig en massa fina presenter till Stella. Massa söta kläningar och andra söta kläder, men bland annat ett par "baby" Converse i minsta storleken. Kan ni tänka er att dessa var för små? Hon passade jättebra i dem och jag kan se henne ha på sig dessa i framtiden.

Babyfötter med Baby Converse

Mamma och Stella

Efter mycket uppmärksamhet och lyftandes hit och dit somnade hon gott. Vi satt länge och bara tittade på hur harmonisk och fin hon ser ut att vara. Det är inte många som får tre vuxna tjejer att sätta sig ner på golvet i en cirkel och bara titta på en sådan fin liten skrutt, men Stella är en utav dessa.

Finisen!

Vi stack till Allum efter besöket hos Stella för att hitta en present till Victor. Jag hittade en jättesnygg skjorta inna på H&M som var den sista och det visade sig att det var en storlek "S" vilket var helt perfekt - det fick bli den!

Vi han åka hem snabbt innan vi åkte vidare till Nilsons. Det blev lite smörgårdstårta hos dem och sedan prinsesstårta efter det. Under middagen blev det många goda skratt, roliga konversationer och lite presentöppning. Jag fick lite försenade födelsedagspresenter, de var bland annat en bok om Madrid då jag ska flytta dig om 6 månader, en bok som utspelar sig i Barcelona (detta kan bli en god strandbok nu till sommaren) och ett presentkort på Smycka. Tack så mycket för alla fina presenter! Mamma fick en jättesnygg tröja som var lite virkad osv, en typisk "Anki-topp" skull jag vilja kalla den.

Nästa släktträff: Nilsons

Victor och morfar

Systrarna Helene och mamma

Victor och mamma med de nya kläderna de fick

Efterrättstårtan

Jag körde hem oss vid tiotiden då Helene och Thomas skulle upp och jobba imorgon, och mamma var också ganska trött. Det blev en intensiv med rolig dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar