söndag 9 juni 2013

Söndag

Jag vaknade imorse runt klockan nio och stack upp för att göra mig iordning. Sedan var det frukost dags och annat mys. Lilla Stella sov som bara den under morgonen. Det som är så roligt med bebisar är hur lätt det är att bara ligga och titta på dem - de är så söta; de ser så harmoniska och fina ut. Vädret var helt fantastiskt idag så det blev kaffe ute på deras altan medan man försökte få lite färg. Mysigt!

Finisen

Jag kom hem vid tvåtiden och då var det dags att dammsuga hela huset. Jag satte igång och på lite över en timma var hela huset rent och fint. Jag får åka hem imorgon igen för att damma av bokhyllor och sådant men det är skönt att ha fixat allt detta innan mamma kommer hit så vi kan umgås lite mer då.

Jag stack hem till morfar direkt efter städningen då middagen var serverad. Han hade gjort en jättegod rätt med fläskfilé och svamp i en brunsås som han serverade med ris och sallad. Det var otroligt gott! Morfars mat är bland den bästa! Efter detta var det ut till bilen igen för att lista ut hur man öppnade tanklocket till bilen. Jag hade stått innan på stationen ett bra dag och snurrade och snurrade på locket men ingenting hände, jag kunde inte öppna locket... Morfar fixade detta såklart på några sekunder och jag kunde åka iväg för att tanka. Det är ju en dramatisk skillnad på priset mellan Sverige och Malaysia. I Malaysia får man både fönstren tvättade och en färdigtankad bil, och betalar mindre än hälften av det jag gjorde idag för en full tank. Nu betalade jag 400:- och tankade bilen lite mer än halvfull... Lite skillnad på service och pris där kan man säga!

Det blev mycket prat på kvällen med morfar och han dukade upp med lite ost och rött vin. Vi hade det hur mysigt som helst och pratade om allt från hans antika böcker till nya äventyr i London. Det är hur roligt som helst att kunna få bo här ett par nätter!

Helene, Victor och Nicole kom över vid tiotiden. Det är roligt att träffa kusinerna och gud vad stora de båda har blivit! Tiden går så otroligt fort. Victor är hur lång som helst nu med en jättemörk röst och Nicole ska snart börja på högstadiet. Dessa små barn som alltid har varit mina "små" kusiner är inte så små längre!

Nu ska jag sova, imorgon har jag en fullspäckad dag framför mig. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar