måndag 17 juni 2013

Fika med fint folk!

Idag hade jag en liten fika-date med Erika. Det är så roligt när vi ses för det är precis som om ingenting har förändrats, hon är sig lik vilket är underbart. Vi har alltid lika mysigt och det är alltid lika mycket skratt som gången innan - om inte mer! Jag hade tagit med mig bulle och en alkoholfri champagne som vi delade på. Solen strålade och man kände nästan hur det brände på ryggen. Vi blev sittande där i flera timmar. Efter en stund kom Erikas lillasyster hem, Klara, och hon hade massor att berätta om hennes år i Indien, bland annat att hon uppskattar alla de små sakerna mycket mer nu - gissar att ens perspektiv ändras när man ser hur andra har det och hur bra vi har det i Sverige ändå. Vilken erfarenhet dock!! Erika fick också en studentpresent, kul att hon gillade det!

Fina Erika

Jag skyndade mig till ICA för att handla lite innan morfar skulle komma hem till oss på en till fika. Det blev lite bulle där med.

Morfar och mamma

På kvällen gjorde jag en Qounoa sallad med lite dressing till mamma och mig. Vi kollade på den sista hyrfilmen och det var det klart bästa: "Sommarbröllop i Italien". Den rekommenderar jag! Mamma satt och grät på några ställen medan jag fnissade lite åt henne, så typiskt henne att gråta i filmer. Hon är allt lite söt ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar