lördag 29 juni 2013

En lördag i Almunecar

En vanlig lördag i Almunecar är lugn och skön. Jag sov ut vilket var underbart. Det blev rätt mycket fest igår kväll med både tapas och mycket vin. Pia och Jonas är verkligen hur underbara som helst som tar med mig på allt och jag känner mig verkligen så välkommen. Det är skönt att ha personer som dessa som tar sin tid för att man ska få det så bra som möjligt - jag är oerhört tacksam!

Under dagen var jag nere i stan och kollade runt. Jag passade på att lägga mig vid stranden i någon timma och läsa lite i min bok. Jag måste ju se till att bli lite brun på denna resan också... Efter ett strandbesök gick jag till en mysig restaurang och tog mig ett glas rosevin. Det som är bra här är att de flesta ställerna har gratis Wifi - detta är verkligen ett plus för en som vill få lite kontakt med världen utanför Spanien. Jag skrattade gott för ett glas rose här kostar 1.50 euro!! Det är asså 15 SEK (knappt). En flaska vatten som man köper på ICA kostar nästan mer än detta och nu sitter jag på ett bra ställe och det kostar detta. Helt sjukt vilken skillnad! Här kan man ju leva bra.

Ett glas rose

På kvällen blev jag bjuden till Pia och Jonas på middag med ett annat par som precis har köpt hus här. Vi hade det jättetrevligt men när man har varit ute en hel dag, inte druckigt tillräckligt mycket vatten, varit i solen och sedan dricker vin till middagen blir man väldigt trött. Jag somnade gott kan jag säga. Min säng här är ju också så otroligt skön, åh love it! God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar