fredag 11 oktober 2013

Äntligen framme i KL!

Klockan tio i två landade planet på KLIA flygplats. Det känns lite sjukt att landa eftersom ingen vet att jag är här, förutom mamma då. Jag fick min väska direkt och satte mig på snabbtåget till KL Sentral. Jag var rätt trött efter resan för jag hade "bara" sovit 4-5 timmar till skillnad från det normala: 8-10 timmar. Så jag var rätt seg... Jag hade också haft en Bangladesh man bredvid mig som hade suttit och harklat sig hela resan och spottat ner i en påse halva resan också, han rättade också till min filt när jag sov. Lite knepigt!

Det gick rätt snabbt att ta mig hem från Sentral och jag var lite smånervös eftersom Fredrik eller Thelma hade ingen aning om att jag skulle dyka upp. När jag väl var hemma åkte jag upp med hissen och där ute stod Thelma, hon bara: Vad gör du här? OMG! Så sprang hon och hämtade nycklarna och sedan fick jag en jättestor kram. Så kul att vara hemma. Jag sa till alla att vara tysta och jag smög därför upp till Fredriks rum och började knacka. Han svarade inte först och jag kunde höra musiken enda ut till där jag stod; han duschade. Tillslut öppnade en blöt Fredrik i handduk och kollade på mig och sa: "What the fuck!? Vad gör du här?" Så himla kul att se honom igen. Min lilla bebis bror! Jag fick massa stora kramar, det känns precis som vanligt att träffa honom igen; han är bara bäst! Efter en halvtimma kom Claudia hem till oss, Fredriks flickvän som jag har hört mycket om. Hon var jättesöt och snäll, han har verkligen hittat en bra tjej!

Sötaste brorsan Fredrik och jag

Jag kände under dagen att om jag inte skulle göra någonting skulle jag tuppa av helt totalt så vi stack hem till Jeanette på en fika. Jätteroligt att träffa henne igen! Vi snackade en massor och en stark kaffe var verkligen vad jag behövde. Efter ett tag stack mamma och jag hem igen för vi var tvungna att köra Fredrik, Claudia och Grant till Publika där de skulle först ha middag och sedan sticka vidare till Chung Kat. Mamma och jag skulle vara hemma eftersom jag "gömde" mig så att pappa inte skulle kunna få reda på att jag var här. Överraskningen med honom sker ju imorgon, så spännande och kul!

Mamma och jag åt en jättegod oxfilé på kvällen med god sås och klyftpotatis. Så underbart att vara hemma och få "lyxmat" igen. Vi snackade som tusan hela kvällen och den slutade med en liten live konsert till mamma.

Bilder under dagen

Det känns helt galet att jag är i Malaysia, helt sjukt verkligen. Så kul, så spännande, så mycket som kommer hända, sådana roliga planer, sådan fantastisk vecka jag har framför mig; tror detta kommer bli en utav de bästa resorna i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar