torsdag 3 oktober 2013

Visitkort, snog och Wicked!

Idag var en fullspäckad dag men jag såg fram emot den hur mycket som helst. Jag hade seminarier från klockan 11 till klockan 17 vilket är rätt jobbigt då det är liksom sex timmar med bara undervisning och ingen rast för lunch osv. Men allt gick bra och vid halvfem då vi slutade, stack jag till Nur och dels hämtade mina visitkort som hade kommit och för att snacka lite innan jag stack iväg till Victoria för att se Wicked musikalen.

Nur köper sin frozen yoghurt på Snog

Här i London träffar man jättemycket folk och det är viktigt att då kunna hålla kontakten eller bara göra vanlig "net-working". Därför beställde jag visitkort som är gjorda för just net-working som jag kan ge när jag ska söka jobb, är ute på föreläsningar, osv. Tror detta kommer hjälpa mig stort.

Framsidan och...

Baksidan utav visitkortet

Jag stack från St. John's Wood vid kvart i sex och var vid Victoria klockan sex prick. Denna musikalen känner jag till massa låtar ifrån och har alltid velat se den, så nu äntligen fick jag tag i jättebilliga biljetter för bara £17.50. Vi satt väldigt långt upp men hade en jättebra vy över hela scenen och såg hela showen hur bra som helst - då kan man ju säga att vi fick "valuta för pengarna". Jag gick dit med en fransk tjejkompis, Alexandra, som också älskar musikaler!



Musikalen var allt och mycket mer! Den var så himla bra, jag skulle verkligen kunna tänka mig att se den igen om någon ville att jag skulle hänga med. Låtarna, musiken, skådespelarna, osv - allt var bara så bra! Vi både sjung hela vägen tillbaka på tunnelbanan, det gjorde ju ingenting för 99% av alla på tunnelbanan hade varit och sett exakt samma musikal! Vilket kanonslut på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar