onsdag 16 oktober 2013

Chinatown, pedikyr och whiskeyprovning

Dagen började med en sväng till Chinatown. Jag hade fått lite beställningar och mamma behövde fixa lite saker. Jag ville också kolla på en klocka i klockaffären fast såklart var den stängd... Vi fick gjort en del i alla fall och jag måste säga att vi var väldigt effektiva! Vi var klara inom en timma vilket var skönt för det var riktigt varmt. Det är kul, mamma och jag snackade om det att man känner till sådana udda ställen där det bara är lokala (plus vi) som handlar där allt är billigt, bra kvalité och verkligen gömda. Det är väl ett gott tecken efter 10 år i samma land!

Jag hade ju rätt mycket träningsverk idag kan jag säga. Den där TRX:en gör verkligen sitt och det är därför jag älskar detta pass - det känns verkligen som om man tränar på riktigt och varenda muskel används på något sätt. Om jag får jobbet i KL nästa år så kommer jag vara på detta passet minst 3-4 gånger i veckan, jag tror jag kan lätt bli lite besatt utav detta program, jag älskar det verkligen! Mamma och jag drog oss vidare till palatset där kungen bor nu som nu har blivit färdig och som jag inte har sett än. Det var hur stort som helst och jättefint. Kul att se!

Palatset från utsidan

Palatset 

Fina hästar stod och vaktade entrén

Vi skyndade oss tillbaka till Mont Kiara för att fixa våra naglar. Mamma gjorde både manikyr och pedikyr medan jag bara gjorde pedikyr. Det var ju ganska skönt kan man säga att få sina fötter behandlade efter att ha varit i kalla London med strumpor på 24/7. Vi satt där ett tag och sedan drog vi hemåt.

Lyxdags! 

Vi stack hem för att vid fem så kom Martin Högstedt och Anna hem till oss. Pappa var hemma tidigt från jobbet vilket var mysigt så han var där och välkomnade dem. Så kul att Martin, en gammal barndomskompis till pappa, kom enda hit till KL för att fira hans 50-års dag. Kevin, hans son, jobbar för pappa nu så det var ju bra timing att kombinera de två vistelserna. Vid halvelva drog vi till kontoret där vi träffade de andra killarna. Efter några öl tog vi taxi till Chungkat för att gå på whiskeyprovning, jag är ju inte världens största fan utav det så jag tog en Cosmopolitan istället.

Hela gänget: Kevin, pappa, jag, Carl, Martin och Anna

Efter detta stället så drog vi vidare till en bar bredvid Reggaebar där jag fixade gratisdrinkar för tjejer men killarna fick betala för sina öl. Det blev verkligen en kul kväll som slutade med tittande på Game of Thrones hos Kevin med Carl. Vilken rolig kväll! Så kul att vara tillbaka i detta land och vara tillbaka i alla gamla trakter. Imorgon sticker vi till Langkawi vilket ska bli supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar