torsdag 31 oktober 2013

Halloween 2013

Jag hade skola idag hela dagen tills klockan fem. Biljetterna till skoldansen ikväll hade tagit slut och folk var helt desperata för att få tag på en. De var folk som ville köpa biljetter för över £250 när de egentligen kostade 'bara' £10. Helt galet! Det är verkligen helt sjukt att vissa folk på min skola inte har något begrepp när det kommer till hur mycket £1 verkligen är, ingen respekt för pengar alls! Jag tänkte ju själv att nu har jag värsta business idéen att sälja mina tre biljetter och tjäna bra med pengar men gjorde inte det eftersom Sandra kom från Sverige för att vara med bland annat och hade lovat att vara där, men klart man var sugen!! Vem skulle inte varit det?! Det är i alla fall sjukt hur vissa bara spenderar hur mycket pengar som helst, om jag hade sålt tre biljetter skulle jag ju kunnat åka till Malaysia med en returbiljett! Wow! Om man sätter det i sådant perspektiv så låter det ju ännu värre.

Cicci kom hem till mig vid halvsex och vi började fixa iordning oss. Sandra kom direkt med buss från Oxford och kom väl till oss vid sju och då hade maten från den indiska restaurangen blivit levererad så vi åt direkt. Mums! När alla var redo stack vi till Nur för att förfesta lite grann. Det var verkligen roligt att gå runt på gatorna och se hur galna alla såg ut, vissa kostymer är verkligen extrema. Kul att alla går "all-out" när det kommer till denna högtid.

Cicci, jag och Sandra

Vi stack till Nur där vi var i drygt två timmar. Sedan hämtade en taxi oss och tog oss till South Kensington där klubben var. Vilket ställe! Det var helt galet stort och hela klubben var bara till oss på Regent's University. Klubben vi var på heter The Roof Gardens.

Jag och Sandra

Samantha, Nur, Charlotte och jag

Cicci, jag, Nur och Sandra

Väl på klubben hade vi det hur kul som helst. På något sätt är det så mycket enklare för alla att vara sig själva på Halloween, i alla fall känns det så, eftersom man har sina kostymer, alla ser lite galna ut och alla bara bjuder på sig själva. Vi hade det hur roligt som helst. Klubben hade en stor utomhusavdelning med dynor, soffor, värme utomhus, osv så det var lika bra där. Denna klubb brukar ju normalt sätt bara släppa in medlemmar till klubben fast idag fick vi tillgång till den, kul att ha varit där!

Sandra, Rebecca, jag och Cicci

Vi stannade väl till halvfyra och sedan stack vi hem. Sandra skulle upp klockan sex för att hinna till sitt plan på Heathrow. Som tur var hade vi bokat taxi till henne så det jättesmidigt för henne att komma fram. Jag har lektion klockan fyra imorgon vilket jag tror att jag behöver efter en kväll som denna. Vi hade det så roligt och det var verkligen kul att Sandra kunde komma med! Alla verkade ha det bra så det blev en kanonkväll! Nu kommer jag sova gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar