lördag 12 oktober 2013

Mission: Överraska pappa!

Jag vaknade idag och var så himla taggad på att överraska pappa. Det är så himla kul att han inte har någon aning, eller det är ju det vi tror ialla fall. Antingen vet han ingenting eller så är han bara väldigt bra på att hålla masken. Mamma och jag började dagen med god frukost på balkongen. Jag lyckades sova rätt bra inatt, sju timmar, och vaknade klockan sex. Gick då upp och fixade lite med skolgrejer så jag kunde vara ledig resten utav dagen. Mamma var väl lagom glad när jag väckte henne klockan åtta, hel nöjd att jag var klar med mina saker... Hon hade ju sett fram emot att få sova ut.

Jag och mamma vid frukosten

Vi stack iväg till Megamall för att gå till Topshop och köpa en jeansmodell som de har slutat producera men som fortfarande fanns här, kanon! Jag köpte på mig fem stycken så jag har tillräckligt, har ju inga jeans nu för alla har ju gått sönder. Vi stack vidare till One Mont Kiara där jag lämnade in min kappa, långkjolar och jeans för att sys om lite grann. Mamma och jag skyndade oss hem och åt lite snabb lunch, jag tog en liten powernap eftersom jag var helt slut vid denna tiden och sedan vid fyra satte vi oss i bilen påväg till KL Sentral för att hämta upp pappa.

Vi kom en kvart innan tåget hade kommit så vi väntade en liten stund. Jag gömde mig bakom en pelare och när jag såg pappa och mamma gå förbi så ropade jag: "Michael Cederkvist". Han vände sig snabbt om och såg helt chockad ut. Jag fick världens bästa kram och man såg verkligen på honom hur glad och överraskad han var. Så kul! Han fick massa massa massa mer kramar. Det ska bli så roligt att vara här och fira hans 50-årsdag!

Pappa och jag

Vi satte oss i bilen och hela resan hem till Mont Kiara bestod av att mamma och jag berättade om alla planeringar, förklarade varför folk inte kunde bo hemma hos oss för jag behövde rummet, varför pappa bara kunde vara i Sverige en natt och inte två, osv. Allt föll liksom på plats för honom. Så kul att han inte hade någon aning. Jag hade smsat honom med min engelska telefon innan när han hade landat i KL och sagt att jag precis hade gått upp och skulle på middag med Cicci på kvällen... not.

Vi åkte hem och packade upp allt som pappa hade köpt. Det bestod utav ungefär 80 kg korv. Hela köksön i köket var helt fullt med leverpastej, korv, osv, dipsåser, osv - han har definitivt laddat inför en fest till helgen. Mamma och jag bara skrattade. Det tog sin lilla tid att packa upp allt och se till att allt gick in i våra kylar. Det blev lite snack och prat efter detta och vid halvåtta tiden kom Kevin och Carl hem till oss för att hämta deras kassar som de hade beställt från Sverige. Vi snackade ett tag och det var jättekul att träffa dem igen, de ska också till festen på Langkawi vilket ska bli kul - då har jag några där i min ålder.

Jag och pappa!

På kvällen stack vi till Souled Out och jag åt mina favorit rätter: Mushroom All the Way Pizzan och en Spenatdip. Mums! Det var Oktoberfest på restaurangen så vi drack öl och åt god mat, vi fick ta med oss glasen hem sedan vilket är kul för de var typiska tyska en liter glas, dessa kommer vara fräcka på Langkawi.

Favoritmaten på Souled Out

Efter middagen gick alla och la sig förutom Fredrik som stack och gymmade. Jag var hur trött som helst och det var mamma och pappa också. Det är jättekul nu när pappa vet att jag är i KL och man inte behöver hålla det en hemlighet längre, skönt! Nu får vi fira och ha kul istället. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar