måndag 14 oktober 2013

Barbecue party och jobbintervju!

Jag tar verkligen vara på varje dag jag spenderar med familjen här. Det är så roligt för att man respekterar tiden så mycket mer som man har tillsammans nu när man inte ses. Jag har aldrig direkt tyckt att det har varit jobbigt att vara ifrån familjen utan mer spännande att få starta mitt egna kapitel. Men det är ju klart att den tid man får tillsammans är jättevärdefull. Idag spenderade jag en ganska stor del utav dagen till att plugga. Jag fixade iordning allt och pillade lite med några saker. Det känns skönt att göra detta under dagen så kan man vara hela familjen sedan när alla kommer hem och jag slipper arbeta med skolgrejer.

Tillslut kom lilla bebisen hem! 

Klockan sex hade jag min jobbintervju. Jag sökte till ett jobb i Malaysia eller Singapore som jag skulle då börja på hösten 2014. Jag kände att det gick jättebra och jag var verkligen förbered men klart jag var väldigt nervös också. Nu märker man hur vuxenpoängen börjar rulla in och att detta kan vara mitt första steg i min karriär. Jag hoppas verkligen jag får detta jobbet eller praktiskplatsen så att allt löser sig till nästa år - det skulle verkligen varit en dröm att få jobba i Asien och komma tillbaka dit igen! Längtar verkligen! Känns verkligen skönt att intervjun gick bra i alla fall.

På kvällen åt Fredrik och jag kyckling, ris och currysås. Jag var hur trött som helst på kvällen men som tur var fick jag order från Fredrik att köra han och en kompis till Publika så jag ställde glatt upp och piggnade genast till. Efter jag kom tillbaka gick jag ner till poolområdet där det var ett jättestort gäng utav Sri Lankeser och en holländare plus mamma och pappa. Lite kul! Vi tog lite öl, åt lite korv och vid tolvslaget grattade alla pappa. Tänk att han nu är 50 år! Snyggare än någonsin! Såklart blev han i puttad i poolen av de andra männen men det gjorde ingenting. :-) Det blev verkligen ett roligt slut på en rolig kväll! 

Pappa på land...

Pappa nästan i poolen...

Och han blev i slängd! 

Godnatt allihopa och hoppas ni fick en kanondag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar