onsdag 23 oktober 2013

Datorn krashade, bra timing... Not.

Eftersom jag knappt har några lampor hemma hos mig så stack jag hem till Nur för att arbeta inför min spanskapresentation som jag ska ha nästa vecka. Presentationen ska vara inne ikväll om man vill få någon slags feedback på den så jag jobbade som tusan. Innan jag stack till Nur laddade jag ner det nya software till Mac: Mavericks, och det slutade med att när jag väl hade installerat allt och skulle starta om datorn så crashade hela datorn. Som tur var hade jag gjort en back-up, för annars skulle jag förlorat allt arbeta jag hade jobbat på idag och igår... Inte kul alls. Nu hade jag ju allt sparat men nackdelen var ju att själva datorn inte fungerade. Jag försökte med massa olika saker och ingenting fungerade. Tillslut hittade jag ett sätt där jag kunde starta om hela systemet med hjälp av back-up:en jag hade gjort tidigare, skönt! Min dator blev räddad men jag fick använda Nurs för att göra klart min presentation och så. Skönt att jag var hemma hos henne och kunde låna hennes dator, annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Nu är presentationen inne i alla fall!

Jag bytte ut min profilbild idag på Facebook

Det blev mysig middag hos Nur också - nudlar, mums!

Finaste Nur! 

Skönt att spanskan är inne, nu kan man koppla av lite i alla fall. Imorgon ska jag nog få något svar så då får jag se hur det ser ut och vad jag ska ändra på tills nästa vecka då min presentation verkligen är. Åh jag börjar redan bli lite nervös!! Det kommer nog gå bra. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar