söndag 15 september 2013

Busy dag i London!

Vi vaknade klockan halvnio för att börja göra oss iordning, sedan var det direkt till att hoppa på bussen 189 till St. John's Wood där vi skulle kolla på ett rum som Cicci ska hyra. Jag kan själv inte förstå att dels Cicci ska flytta till London, eller har REDAN flyttat och att jag ska börja min tredje termin på universitetet imorgon! Helt sjukt hur snabbt tiden går och på vilka roliga kapitel vi är i våra liv. Vi klev av bussen vid Abbey Road och då kom vi precis utanför Abbey Studios där Beatles spelade in deras skivor och vid det kända övergångsstället som är på en utav deras albumscover. Vi skrattade gott för det var hur mycket personer som helst som ville ta bilder på detta övergångsstället så de stoppade trafiken. Livsfarligt! Folk stod rätt ute i vägen och tog bilder på den andra som gick över övergångsstället. Hmm, sitt liv före fräck bild kanske? Eller inte i detta fall...

Utanför Abbey Studios

Folk skrev på denna mur

En mitt i gatan och en på övergångsstället

Vi såg på rummet och det var verkligen så fint! Så himla mysigt. Hon som bor i huset är också jättegullig och sådan varm person. Cicci kommer trivas hur bra som helst i detta hem och det är verkligen det perfekta första boendet. Det är också jättenära mig, tar ungefär 5 minuter med buss eller 20 minuter att gå - kanon ju!

Efter vi hade varit där så gick vi vidare till Oxford Street där jag behövde köpa ett par jeans på TopShop eftersom jag bara har ett par just nu... Jag hittade istället ett par blommiga och färglada byxor och en blå långkjol - så snygga! Jag hittade också en väst inne på H&M som jag ska ha när det börjar bli kallt. När jag packade min väska i Sverige trodde jag att jag hade mycket mer kläder än vad jag har här i London. Så jag kom hit och hade med mig 6 tröjor, ett par jeans och lite kavajer. Jag glömde att jag tog hem så mycket kläder jag kunde nu innan sommaren... Smart Anna!

Mina inköp!

Efter Oxford Street så gick vi till LA Fitness där vi snackade om att bli medlemmar - jag hoppade på direkt och har nu blivit medlem på detta gym, så kul! Kanonbra att man får studentrabatter också vilket är ju bra när man har en budget. Nu ska jag dra till gymmet och göra lite pass, det skadar ju inte att alla tränarna är super snygga - bra motivation där till att gå till gymmet. Utanför ingången hade de ett bra talesätt. Det stod: "You're here. That's the hard bit over." och det är så sant! Det jobbigaste är ju att ta sig till gymmet, när man väl är där så är det ju inte så jobbigt att börja träna.

Ingången till gymmet

En nöjd Anna

Vi skyndade oss hem och gjorde oss iordning för att sticka tillbaka till St. John's Wood där vi skulle ha en fördrink med Nur och Charlotte hemma hos dem och sedan äta middag. Det blev middag på en franks restaurang som heter Cafe Rouge och maten var kanon! Vi hade det hur trevligt som helst och det var roligt att kunna få introducera Cicci till mina kompisar här. Hon passade in perfekt och vi hade jättekul. Vi var väl hemma igen vid klockan tio vilket var skönt! Det blev till sängs tidigt eftersom skolan börjar imorgon och då vill man ju se fräsch ut! Godnatt!

Jag och Nur under middagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar