onsdag 11 september 2013

Grattis Cicci på födelsedagen!

Idag fyller den bästa Cicci år! Gud vad fort tiden går, jag träffade dig när du var 11 år och idag är du 20. Jag träffade dig när du lärde dig hur man dividerade och idag får du köpa på Systemet. Min lilla Cicci växer upp alldeles för fort. Idag är ialla fall din dag och den ska vi se till att bli till den bästa för det är det du förtjänar min bästis!

Jag vaknade klockan nio imorse och stack till ICA för att handla en tårta, vad gör man inte för sina kompisar... Väl tillbaka gjorde jag kaffe till oss båda och tände lite ljus på brickan. Sedan gick jag upp och sjung för Cicci. Hon hade inte vaknat innan vilket var ju bra så hon väcktes utav min ljuva sångröst till födelsedagssången.

En nyvaken Cicci

Hennes födelsedagspresent "I Love You" Thomas Sabo

Frukostmaten

Efter god frukost och lite snack var det dags att dra oss iväg för att handla på Systemet och kräftor inför kvällen. Cicci gjorde sin premiärtur inne på Systemet och köpte champagne. Hon i kassan märkte att det var hennes födelsedag och kollade snabbt på klockan för att dubbelkolla sedan sa hon "grattis på födelsedagen" till Cicci och en nöjd Cicci lämnade bolaget med en grön kasse i handen.

Cicci utanför Systemet

Vi lämnade snabbt sakerna hemma igen och satte oss i bilen för att sticka ner till stan för att åka Paddan. Vi parkerade i Nordstan och gick till där man köper biljetter för att åka med på en tur, vi kom perfekt i tid och kunde komma med på nästa tur. Turen var hur rolig som helst! När man har bott utomlands hela sitt liv så är det där med den svenska historien någonting man inte alls har varit så insatt i, därför var en tur som denna helt perfekt för vi skrattade gott och fick lära oss en massa bra. Extra kul att en Stockholmare firade sin födelsedag genom att lära sig lite om Göteborgs historia - score för Göteborg!

Cicci och jag på Paddan

Massa fina broar

Turen är bara 50 minuter så det var helt perfekt tid då det var lite kallt ute. En utav broarna de körde under var så låg att vi var tvungna att lägga oss ner på golvet för att komma under den, spännande var det allt! Detta var väl lite lättare för lilla mig än för lite längre Cicci kanske...

Den kända "osthyveln" bron

Fräck himmel

Efter Paddan turen åkte vi till Haga för att dela på deras kända "hagabulle". Den var jättegod och det var gott att fika lite som en paus i dagen. Det blev kaffe och bulle som lunch - inte en fel födelsedagslunch det inte!

Mums

Vi kom hem vid sjutiden och då var det dags att sätta igång med middagen. Det gick snabbt att fixa fram den då det inte var alls mycket att göra - lägga fram kräftorna ungefär. Vi hade köpt hattar som vi hade på oss, vi blev bara så snygga!

Cicci med snygg hatt

Kräftorna

Cicci med sin champagne


Det blev en sådan lyckad dag och det var så roligt att ha fått fira Ciccis födelsedag här i Göteborg. Denna dag kommer vi minnas föralltid. Du är bäst Cicci, det ska du veta! Kramar till födelsedagsbarnet och mina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar