måndag 16 september 2013

Första dagen i skolan, höstterminen 2013!

Idag började skolan igen! Det kändes verkligen som det var första dagen igen när man höll på att leta efter sina lektionssalar och vilka man hade i sina lektioner, alla hoppades väl på att man skulle ha så bra klasskamrater som möjligt. De lektionerna jag hade idag var jättebra och som vanligt går ju lärarna igenom mycket om var kurserna innehåller. Jag började dagen med Collecting and Using Business Data vilket var kul men jag hade denna lektion i tre timmar vilket kanske var lite långt en måndagsmorgon - men man tvingades komma rätt in i skolschemat direkt!

Tuke Cinema

Efter skolan gick jag hem och där väntade Cicci på mig. Hon fick en genomgång om vad som hände under dagen och hur allt gick. Det känns riktigt skönt att komma igång och plugga igen; efter tre månader "ledigt" så vore det ju konstigt om man inte kände att man ville komma igång med rutinerna, motivationen var på topp igen osv. På kvällen åt Cicci och jag kyckling, ris och currysås vilket var jättegott. Imorgon flyttar Cicci ut ur min lägenhet och börjar sitt egna liv i St. John's Wood - spännande! Vi snackade lite grann sedan var det läggdags, en ny skoldag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar