söndag 8 september 2013

Stockholm, dag 2

Idag vaknade vi vid tiotiden och drog oss hem till Cicci. Vi båda kände att det var skönt att komma hem itid då Cicci ska packa inför hennes flytt till London, någonting som inte är så där jättelätt. Jag fixade lite lunch vilket blev falukorv i ugn med potatismos. Cicci packade för fullt så det var skönt att vi kunde dela upp lite utav uppgifterna så hon inte känner att hon måste göra allt och är jättestressad.

Jag känner igen packningen från hur det var när jag flyttade!

På kvällen kom Sandra förbi efter jobbet och åt lite middag med oss. Vi hade det super trevligt och det blev mycket snack om universitetet, jobb, nya saker som har hänt i våra liv. Mycket kul att ses som vanligt! Nästa gång jag träffar Sandra igen blir ju till jul eller till nästa sommar om ingen hälsar på varandra där vi bor. Känns så konstigt att man säger hej då för sådana långa perioder ibland och att sanningen är att vi bor så otroligt långt borta ifrån varandra. Det roliga är ju att kontakten mellan varandra har bara blivit starkare än svagare. Lite roligt hur bra man känner varandra även fast vi bor på olika delar i världen.

Cicci och Sandra efter en trevlig middag

Jag fixade lite med räkningar för Cicci, skrev upp dem på datorn och sedan skickade iväg till hennes föräldrar. Jag älskar att hålla på med sådana här "nörd-jobb". Detta är väl då ett starkt tecken på att jag är på rätt väg när det kommer till mitt utbildningsval ialla fall. Skönt! Nu blir det till att hjälpa Cicci med packning och sedan sova. Imorgon sticker vi tillbaka till Göteborg, kul! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar