tisdag 17 september 2013

Flytt för Cicci!

Jag börjar klockan två på tisdagar vilket betyder att man har liksom en halv dag innan skolan börjar. Vi tog vara på denna tiden och stack till Oxford Street för att handla lite till Ciccis rum osv. Hon behövde köpa lite galgar, lakan, och andra småsaker som man måste ha i sitt rum. Det gick snabbt och vi skyndade oss till skolan där vi träffade Malin en snabbis innan jag var tvungen att kila iväg till min lektion. Branding och sedan marknadsföring var det. Det var riktigt kul på marknadsföringslektionen så visade läraren ett exempel på "viral marketing" och då visade hon låten The Fox av Ylvis som har fått över 35 miljoner tittar på bara tre veckor, helt sjukt. Cicci och jag har ju lyssnat på denna låt hur mycket som helst för man blir bara glad utav den, den är inte alls bra men ändå så skön och bara en "må bra" låt. Lyssna på den om ni har tid! 

The Fox spelandes under lektionstid

När jag väl kom hem så gjorde vi iordning oss för att sticka med taxi till Ciccis nya hem. Tänk att nu flyttar hon verkligen hemifrån. När vi kom fram med ALL hennes packning så var inte Hilary där, hon som hon ska bo hos. Vi väntade säkert en 20 minuter, sedan kom hon och öppnade för oss!

Cicci i regnet

Cicci

Hon hade ju en del packning så vi fick bära upp allt i omgångar eftersom hennes rum är på tredje våningen. Hilary har gjort det hur gulligt som helst i hennes rum och det kändes verkligen hemtrevligt. Medan jag hjälpte Cicci att packa upp hennes rum så gjorde Hilary middag till oss tre. Hon är verkligen som en extra mamma!

Ciccis nya rum

Min nya kjol jag köpte! 

Vi pratade som tusan under middagen, säkert i tre timmar! Vi hade det verkligen super trevligt och Cicci har kommit till ett varmt och kärleksfullt hem, det märkte man direkt. Skönt att ha henne så nära mig också, det tar bara 20 minuter att gå till varandra. Nu ska det bli skönt att sova i min egna säng själv dock och kunna breda ut mig och sova åt alla håll. Det behöver man göra ibland! Godnatt på er och tack för en jättebra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar