tisdag 10 september 2013

Familjträffar à la deluxe

Vid tretiden stack vi till farfar för att fika. Det känns bra att träffa släkten en sista gång innan man sticker och inte bara det, det är otroligt mysigt också. Vi började dagen hos farfar där vi fick hans berömda sockerkaka och kaffe till det. Jag visade honom lite hur man fixar med iPaden och han fick lära sig mycket, bland annat fixade jag så han fick in sin Dagens Industri prenumeration i iPaden också. Farfar tog också fram en massa gamla foton på Pappa, Angelika, han själv och farmor. Så himla roligt att kolla på dessa foton, vad unga alla ser ut!!

Farmor, Angelika, pappa och farfar

Angelika och pappa

Vi hade det jättemysigt men tillslut var vi tvungna att sticka vidare då vi hade några till ställen att stanna på. Morfar nästa!

Farfar och jag


Det blev ett stopp hos morfar och det var jättetrevligt det med. Han sticker till USA imorgon så han fick en liten chokladbit utav mig som han får äta ifall flygmaten är kass - kanske bra att ha en back-up man vet aldrig hur hungrig man är eller vad kvalitén på maten är! Vi snackade en bra stund och sedan drog vi oss vidare till Helene och Thomas med familj. Jag har inte träffat dem under hela augusti nästan och det känns så sjukt eftersom vi har bott så nära varandra. Vi har alla haft hur mycket att göra som helst med allt från att kompisar kommer till att skolor börjar. Det var ialla fall jättekul att bara sitta och snacka lite med hela familjen samlad och få reda på vad som har hänt de senaste veckorna.

Efter en "catch-up session" med familjen stack Cicci och jag till ICA för att handla lite mat. Det blev grillad kyckling, ris och currysås framför TV:n. Folk kollade på oss lite konstigt när vi körde runt med denna vagnen på ICA... Jag förstod inte varför.

Cicci på ICA Servett

Det blev en lugn kväll. Imorgon är det Ciccis födelsedag vilket ska bli så kul!! Vi har massor planerat som vi ska göra under dagen, superroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar