lördag 7 september 2013

Stockholm, dag 1

Imorse blev jag väckt utav pappa som hade gjort frukost och burit upp det till TV rummet. Det blev som förr i tiden när vi bodde i Sverige då vi alltid åt frukost där vid det bordet, kul med sådana gamla traditioner som man nu gör ibland igen. Vi snackade lite medan vi kollade på nyheterna. Vi halvtio stack vi in till stan där vi skulle fika på Starbucks och träffa London-Malin. Jätteroligt att träffa henne en snabbis även fast hon jobbade fick jag världens godaste kram!

Pappa med en kaffe-latte 

Malin och jag

Vi skyndade oss till tåget efter även fast jag hade gott om tid. Det kändes helt okej att säga hej då till pappa, på något sätt tror jag att det blir lättare och lättare ju mer man gör det och man vet att tiden går så himla fort att det kommer kännas som ingenting har förändrats när man ses nästa gång. Kommer allt sakna honom men vi har haft det så mysigt så det känns helt okej att han ska åka tillbaka ikväll. Jag hittade min plats på tåget där jag satte mig, som tur var det ingen bredvid mig under den mesta delen utav resan, verkligen skönt för då kan man göra lite som man vill, lägga upp benen, ta för sig, ha plats med väska och jacka, osv. Skönt!

Göteborg station

På ett sätt är det mycket roligare att åka tåg en flyg för man ser så mycket mer. Vi har ju fantastiska landskap här i Sverige med fina sjöar och land.

Sjön Aspen

Vi åkte förbi Lerum också!

Tågresan kändes som om den gick hur snabbt som helst. Cicci stod och väntade på mig när jag kom fram till centralen. Det blev lite lunch på Vapiano vilket är en restaurangkedja som även finns i London - de har bara så goda pastor! Det blev jättemycket snack och sedan träffade vi Lovisa J som nu mera bor i Stockholm. Vi fikade med henne på ett fik i Gamla Stan, där bestämde vi oss för att gå ut sedan på kvällen. Cicci och jag skyndade oss hem till henne för att lämna våra saker och packa om för att åka vidare till Lovisa inne i stan igen. Det tog någon timma så var vi tillbaka hos henne igen.

Finaste Cicci och Lovisa

Vi alla fixade till oss och sedan drog vi tillbaka till Gamla Stan och gick på ett uteställe där. Efter ett tag drog vi vidare mot Östermalmstorg där vi gick på klubben Solidaritet. Det var verkligen mycket folk ute men det var roligt, är det lördag så är det. Det ändå som sved lite var väl att inträdet kostade 170 kr utan garderob eller någonting. Det var väl lite väl för mycket betalt... Men rolig kväll hade vi ialla fall. Vi kom väl tillbaka till Lovisas lägenhet runt fyratiden vilket var skönt. Det blev lite tjejsnack och sedan somnade vi allihopa i hennes enormt sköna säng; det tyckte man då ialla fall! Hoppas ni hade en bra lördag! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar