tisdag 29 april 2014

CEU - kanske dags för lite sanering?

Idag när vi kom till skolan så var det första vi såg på golvet en död kackerlacka upp och ner på golvet, helt stendöd. Detta får ju bara inte hända på ett privat universitet, de måste ha bättre koll än så. Det var inte så himla fräscht att se en död insekt så på golvet, speciellt inte en kackerlacka... Det är inte precis mitt favoritdjur. Det "roliga" var väl också att den låg typ precis under vårt bord vilket innebar att vi var väldigt nära den. Tur att den var död! Vi satt dock bredvid den i över tre timmar, kanske lite mindre kul.

Under morgonen höll vi på att springa fram och tillbaka till kontoret där man kan skriva ut sina uppsatser. Det tog en väldans tid att skriva ut vår rapport för att de skrev ut fel fil, inte i färg, osv. Jag förstår inte varför man inte bara kan ha lite skrivare här och där så kan man skriva ut själv, eller i alla fall så man kan visa vilken fil man vill skriva ut så att det inte blir fel hundra-femtioelva gånger. Tillslut fick vi rätt uppsatts och allt var fint inbundet.

Nu ska denna lämnas in

Jag stannade på skolan i vår håltimma och arbetade på vårt marknadsföringsarbete. Nu har jag nästan gjort klart detta arbete själv, någonting som ska vara gjort på tre man. Inte lika roligt kanske men nu är det klart i alla fall! Under historia och ekonomistruktur lektionen så fick vi feedback på våran uppsatts och där sa läraren att hela min del jag hade gjort var "perfecto" "muy bien" och det var så himla roligt att höra. Det känns verkligen som om min spanska har blivit bättre och det är kul när en lärare på ett spanskt universitet här i Madrid bekräftar det. Det gjorde definitivt min dag!

När vi kom hem så var det målare hemma hos oss och vår hall är nu helt nymålad. Jag skrattade gott för de gör precis som de skulle ha gjort i Malaysia när det är mögel på en vägg: måla över det. Kanske inte den bästa lösningen i längden men för den nästa månaden vi ska vara här så fungerar det utmärkt!

Nymålat med färg som torkar på 5 minuter, coolt!

Till middag fick jag ett sådant pastasug men eftersom jag inte får äta några gräddeprodukter så gjorde jag nu en sås med grekisk yoghurt och massa grönsaker. Det smakade precis som om jag hade haft crème fraîche i fast detta är en mycket nyttigare variant. Ett tips till er som vill äta lite mer kalorisnåla måltider: byt ut crème fraîche mot grekisk yoghurt! Funkar helt galant!

Middagen

Jag har nu skickat iväg marknadsföringsuppgiften till en i gruppen och hon ska kolla igenom den en gång för att sedan skicka tillbaka den så jag kan spara den på ett USB. Ikväll ska jag verkligen försöka lägga mig tidigt då jag har varit så trött hela dagen. Sov "bara" ungefär sex timmar inatt vilket är två timmar mindre än vad jag brukar göra. Idag ska jag lägga mig max klockan elva, det är bestämt. Hoppas ni har haft en bra dag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar