torsdag 24 april 2014

En vanlig torsdag i Madrid

Dagen började väldigt lugnt. Paige och jag båda slappade på morgonen vilket var underbart, så skönt att få sova ut ordentligt och sedan äta en lång och underbar frukost. Jag kollade på lite serier och gjorde mina naglar. Det tog en himla tid idag att göra dem då jag var lite extra ambitiös och gjorde fransk manikyr. Det blev faktiskt riktigt bra! Supernöjd!

Lunchsallad och fixar naglar

Done!

På eftermiddag fick vi båda lite myror i bena och bestämde oss för att promenera två kilometer bort från oss till Nuevos Ministerios där det ligger lite roliga affärer. Jag har länge kollat på en klänning på Mango, en superfin som jag verkligen vill köpa men de har inte haft min storlek. Jag gick dit idag för att pröva "S" för att se om den passade men den var för stor så jag måste försöka beställa den på internet i "XS". Vet inte om jag ska köpa den i svart eller i marinblått heller. Dilemma och beslutsångest... Vilken tycker ni?

Den marinblåa

Jättefin och djup i ryggen

Den svarta

Det blev därför inget köp utav klänningen idag heller utan bara lite tittande och prövande. Vi hoppade snabbt in på H&M också för att jag ville köpa en kjol där som jag hade kollat på. Det blev en kjol i babyrosa och en i ljusgrått. Dessa kommer vara jättesöta till sommaren hoppas jag.

Kjolarna från H&M

Vi stannade vid Carefour innan vi kom hem och där köpte jag lite frukter så jag kunde göra en riktig god smoothie när jag kom hem. Den blev jättegod. Paige gjorde en med broccoli i och den var faktiskt jättegod också, lite mer mättande. Mums! Detta är ju kanonbra som ett mellanmål.

Min smoothie

Paiges smoothie

Efter någon timma var det dags att träna lite så vi satte på oss träningskläder och laddade en träningsvideo på TV:n från YouTube och tränade i nästan en timma. Jag har fortfarande ganska ont i min nedre rygg så jag hoppas på att detta kommer bli bättre om jag tränar och stretchar ordentligt. Jag hoppas i alla fall på att detta kommer att hjälpa!

Tränings-time

Videon!

Det blev en snabb dusch och sedan middag vilket består av en grönsakssoppa. Nu börjar en nyttigare fas. På måndag ska Paige och jag börja ett 30-dagars schema med mat och träning genom en kanal på YouTube och då hoppas jag verkligen på lite resultat. Jag kommer i alla fall köra järnet så jag kanske får en ganska okej bikinikropp till sommaren 2014 i alla fall.

Middagen

Nu ska Paige och jag kollar på TV-serien Scandal för att avsluta kvällen. Vilken härlig och lugn dag. Jag kan redan känna lite i kroppen att jag har tränat, älskar den känslan. Hoppas ni har haft en bra dag! Kram.

2 kommentarer:

  1. Jättefin klänning, jag tycker den blå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror jag lutar mot den blåa klänningen också! :) Tack!

      Radera