tisdag 22 april 2014

Skolstart igen!

Idag vaknade jag klockan sju och stack iväg till lektionen jag har på tisdagsmorgnar. Det var ganska tufft att ta sig upp och jag har också mått lite extra illa på morgonen eftersom det är en bieffekt av malariatabletterna jag tog under tiden jag var i Kenya. Jag hoppar verkligen att dessa bieffekter slutar snart då jag har tagit klart tabletterna. Hoppas hoppas! Jag tog en snabb kaffe så jag piggnade till. Våran lärare var inte där i morse så vi fick en annan lärare istället som hoppade in. Vi blev också informerade att vi inte kommer ha denna lektionen imorgon vilket är underbart då jag kommer börja klockan 10:30 istället för 08:30, sovmorgon!

Paige kom till skolan när vi hade statistik och då hade hon en liten dinglande elefant på sin nyckelknippa. Jag köpte en var till oss i Kenya så att vi har matchande nyckelsmycken till våran lägenhet. De är faktiskt väldigt söta!

Min röda elefant och Paige lila elefant

Väl hemma igen skypade jag med mamma vilket var roligt, det var ju ett tag sedan nu då jag var i Kenya. Hon berättade för mig att planet jag flög med, Kenya Airways, var för gammalt för att hon skulle kunna tracka det på internet. Det förstärker ju bara alla mina åsikter om dem. Bra service var det men planet jag har flugit med var bland det sämsta jag har åkt någonsin. Man vill ju gärna känna att planet kommer att hålla de hela åtta timmarna man ska vara i luften när man sätter sig i sin stol, och det gjorde man ju inte precis denna gången...

På kvällen så blev jag så pannkakssugen. Jag gjorde tre små plättar nästan och det blev perfekt. Jag åt en sallad igen till middag vilket var otroligt gott och fräscht.

Pannkaka 

Nu ska jag lägga mig tidigt och bara ta det lugnt. Ska kanske titta på ett avsnitt utav The Voice innan också. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar