onsdag 2 april 2014

Skola!

Idag var det skola hela dagen, eller fram tills klockan 13:30. Det var flera i min klass som hade ordnat en liten 'get together' efter lektionen var slut vid 13:30 så jag hoppade glatt på. Vi gick till 100 montaditos som ligger precis bredvid vår skola och hade det jättetrevligt. Alla var ju spanska så detta gav mig verkligen möjligheten att få öva och komma igång ordentligt. De var jätteschyssta och pratade i rätt bra tempo så att jag kunde hänga med. De brukar ju annars använda slang, prata snabbt och nästan mumla. Jag hade det verkligen hur roligt som helst och det var en jättetrevlig lunch och samtidigt riktigt kul att sitta och ta en öl med mina klasskamrater här i Madrid, detta måste verkligen hända igen!

Paige var hemma när jag kom tillbaka och direkt när jag öppnar dörren så är det blött på hela golvet. Vi har fått en vattenläcka!! Jag ringde direkt Teruel (våran handyman) och han kom på direkten. Tydligen så har de hållit på med rören på våningen över oss och kanske missat någonting. Jag frågade honom om mögel kommer vara ett problem men det trodde han inte och det hoppas jag verkligen! De ska komma och måla om taket på måndag i alla fall så det är väl skönt att de fixar allt ganska snabbt!

Stor blöt fläck i taket

Denna kastrullen fylldes på ca 15 sekunder


Jag hade varit och handlat lite i en ny mataffär jag hittade på en tvärgata till vår gata. Vi brukar inte gå den vägen när vi ska hem eller till skolan men idag kände jag väl för att vara lite 'wild and crazy'. Det var hur billigt som helst så det slutade med att jag köpte ett jättestort paket jordgubbar för bara 0.60 €, det vill säga knappt 5 svenska kronor. Helt galet bra pris och jättegoda var dem! Jag kommer definitivt gå till denna affär mer, de hade verkligen bra priser. Mycket egna märken men det betyder ju verkligen inte att kvalitén är sämre. Jag mumsade i mig dessa jordgubbar i alla fall och de var hur goda som helst!

Mums! Jordgubbar med mjölk

Vi hade lektion igen klockan sex till sju och sedan efter den så gick vi direkt hem och fixade iordning lägenheten lite granna. Ikväll blir det lite statistik-plugg och sedan till att fixa det sista för en uppgift som ska vara inne om några veckor. Skönt att vara klar med den nu än att vänta med den tills vi kommer tillbaka från påsklovet. Nu ska jag sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar