måndag 21 april 2014

Tillbaka i Madrid!

Jag har aldrig varit så glad som idag när planet landade i Paris från Nairobi. Det var en ganska jobbig flygresa med hur mycket turbulens som helst. Mitt säte var löst i stolen, tyget var loss från nackstödet så man kunde se in på metallstolen, man kunde lyfta av gummit från armstödet och maten var i form av en boll gjort av vatten och mjöl. När jag fick två säten så kunde jag i alla fall sova väldigt bra vilket var skönt men vaknade flera gånger utav att vi behövde ta på oss säkerhetsbältet och att det var turbulens. Åh det var underbart att vara i Paris och veta att man är på säker mark igen. I Paris gick allt jättebra och jag fick ta en liten buss för att åka till den terminalen jag skulle flyga ifrån med planet till Madrid. Det var hur smidigt som helst, jag har kanske ändrat min uppfattning lite av Paris flygplats...

Bussen

I Paris

Jag behövde vänta ungefär två timmar vid gaten då det inte fanns några restauranger eller någonting runt omkring där jag var vilket var lite tråkigt. Jag kollade på två avsnitt utav Bron II så tiden gick väl rätt fort ändå. När vi alla satt på planet så tog det en väldig tid att köra iväg med planet mot banan. Jag märkte att det gick en flygvärdinna med ett jättelångt papper med allas namn på som var på flighten, den gick hon med en penna och bockade av alla som satt på deras platser. När hon kom till 16A och sa Anna Cederkvist, fick man liksom räcka upp handen som om man var i skolan och bekräfta att man var med på planet. De måste ha räknat fel eller att en smet ifrån gaten när de redan hade skannat boarding passet. Vi blev i alla fall en timma försenade men det var inga problem då jag inte har någonting direkt att passa.

Jag bestämde mig för att ta en taxi hem till mig från flygplatsen då det skulle vara omöjligt för mig att åka tunnelbana med tre handbagage och två incheckade väskor. Det fick vara värt 250 kr. Paige hade sin pojkvän Felix hemma hos oss när jag kom hem, han ska åka tillbaka till Dusseldorf imorgon. Kul att träffa honom lite snabbt igen! Jag satte igång med att packa upp vilket tog sin lilla tid. Jag har nu delegerat en hörna i mitt rum som är till för packning som ska med till Sverige när jag åker dit om några veckor. Jag måste se till att lämna lite saker hemma för annars kommer mamma och jag inte kunna få med oss allt när hon kommer till juni. Jag invigde också min fina 'travel tray' jag köpte i Nairobi. Den är handgjord och gjort i läder.

Jättenöjd, hjärtat fick jag utav Eva

Min hörna med allt som ska med till Sverige

Jag stack iväg och handlade lite snabbt med Paige och Felix. Det fick bli en snabbhandling och till att inte göra någon märkvärdig middag ikväll utan bara lite sallad. Jag köpte mozarella, tomater och gurka och blandade ihop denna med lite olivolja på och svartpeppar. Det blev jättegott faktiskt. Lär äta detta i några dagar nu eftersom jag kanske köpte lite mer än vad jag behövde... Tur att det smakade kanon!

Min middag

Nu är jag hur trött som helst och det ska bli otroligt skönt att få krypa in i sin egna säng nu. Jag slängde in en tvätt innan jag la mig så den är nog färdig snart. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar