tisdag 1 april 2014

Aprilskämt...

Det känns helt galet att det är första april idag, vart har tiden tagit vägen?? Jag ska 'bara' vara i Madrid i lite över två månader till, det är helt galet. Det känns som om jag precis flyttade in! Jag hade mitt prov i mercados som gick sådär. Jag vet inte vad det är men jag pluggar som tusan för dessa tentor men när jag sitter på stolen med examen framför mig så känns det precis som jag aldrig har sett materialet innan, jag kanske studerar fel saker? Jag pratade i alla fall med läraren efter och frågade honom vad jag ska göra. Vi har nu bestämt att jag ska komma och snacka med honom varannan vecka och sedan göra massa andra övningsfrågor osv, det känns jätteskönt att ha en lärare som verkligen vill hjälpa en!

När jag kom hem igen efter denna kassa start på dag så fick jag ett sms från Cicci där de stod att en tur vi ska göra ska nu kosta det dubbla. Jag blev helt ställd och räknade snabbt på fingrarna att detta kommer bli jättedyrt... Jag ringde mamma, kollade så jag kunde låna pengar ifall jag behövde och smsade sedan tillbaka till Cicci att vi kan köra men det var väldigt dyrt... Fick sedan ett sms från henne att "got you April fools!". Kul aprilskämt liksom... not. Åh jag tycker verkligen inte dessa skämt är roliga. Tur att det bara är några timmar kvar på denna dag och att priset på turen inte hade dubblats.

Det blev lite serie-tittande idag för jag kände att jag var värd att bara slappa idag. Det var inte den bästa dagen, inte alls, så det var skönt att bara få lägga sig i tid och få en ordentlig sömn. Godnatt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar