söndag 27 april 2014

Slut på denna veckan!

Imorse började dagen med en apelsin och äpple juice och ett Skype samtal med pappa. Det var riktigt kul att prata lite med honom ensam, han hade precis sprungit över 1000-steg i trappor i kondor bredvid vårt så det var verkligen imponerande. Jag har ju också börjat träna nu igen vilket är riktigt skönt. Det svåra är ju alltid att komma igång, när man väl är igång så är det inte alls så jobbigt. Det ska bli kul till hösten när jag kan träna med familjen och vänner, ser fram emot att bli riktigt bra på tennis igen och squash. Jag ska allt köra järnet då!

Min frukostjuice

Efter skypesamtalet med pappa så var det dags för vårt träningspass. Idag på schemat var ett 'Pump It' pass som liknade väldigt mycket Zumba. Bara de första 10 minuterna var man helt slut och man visste då att man hade 70 minuter kvar... Det var verkligen ett tufft pass med riktigt roligt. Vi hoppade runt där, skakade på höfterna, gjorde lite cha-cha och massa annat. Jag kände verkligen av det!

Videon!

Efter vårt träningspass så gjorde vi lite andra streching övningar och sedan stod vi på händer. Jag känner faktiskt i armarna att jag har blivit lite starkare vilket är kul. Det är mycket lättare för mig att stå på händer nu än vad det var för mer än en månad sedan. Paige som är en gammal gymnast gjorde sina övningar och det såg jättebra ut, hon är ju klart mycket bättre än vad jag är på att stå på händerna!

Paige

Jag

På eftermiddagen så gjorde vi klart våran spanskauppsats vilket var skönt. Den ska vara inne på tisdag så vi har nu gott om tid att kolla igenom den en extra gång om vi vill det. Det kändes faktiskt lite sjukt att jag satt och skrev över 2,000 ord på spanska utan några problem. Ibland får man stanna upp en sekund och tänka efter hur långt man faktiskt har kommit bara under denna terminen. Vi har nu lite mer än en månad kvar här i Madrid och jag känner faktiskt att det ska bli riktigt kul att begå nya äventyr. Det händer inte ofta, men idag fick jag faktiskt lite hemlängtan både till KL och till London. Alla jag känner är så långt ifrån mig, det är inte precis som om jag studerar i Stockholm och kan ta tåget till Göteborg en natt för att säga hej till familjen: i mitt fall bor de i en annan kontinent. Det ska bli otroligt roligt att flytta tillbaka till KL och bo närmare Fredrik, mamma och pappa igen. Få äta middagar tillsammans lite då och då, veta att de bara är ett telefonsamtal ifrån mig, ett stenkast från min lägenhet, att vi är i samma tidzon, m.m. Idag var det faktiskt många olika slags känslor som strömmade igenom mig. Jag är otroligt tacksam att jag får möjligheten att vara i Madrid, det är världens upplevelse, men mitt liv är så utspritt på något sätt: London, Sverige, Malaysia och nu Madrid. Det är det livet jag valde men klart att det har sina fördelar och sina få nackdelar. Idag var bara en sådan dag då jag längtade lite extra, såg fram emot hösten lite extra och vill träffa mina vänner och familj lite extra.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter. Det är bara fyra veckor kvar nu med lektioner vilket är helt galet. Tiden har gått så fort! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar