lördag 5 april 2014

Slappdag och shopping!

Jag tog det lugnt imorse då jag inte ville stressa för mycket eftersom jag har ganska ont i halsen fortfarande. Jag hoppas detta verkligen går över snart! Som tur är så har vädret helt totalt vändt och är   jättefint ute vilket är underbart. Efter ett tag så fick jag krupp och verkligen behövde lämna lägenheten. Jag hoppade in i duschen, vilket var otroligt skönt (!) och sedan gjorde iordning mig för att åka till Nuevos Ministerios där det ligger lite butiker osv. Efter en timma så var jag på väg ut genom dörren och till tunnelbanan.

Här är en liten dagsbild på mig

Jag provade massa kläder och bland annat kläder jag kan ha på min resa nästa vecka. Jag hittade faktiskt saker som jag är jättenöjd över. Skickade bilder till mamma och hon godkände. Lite roligt för jag betalade nu med mitt malaysiska visakort och varje gång jag betalar med det så får mamma ett sms. Detta är ju super på ett sätt för då har ju någon koll på ifall det blir bedrägerier osv eftersom jag inte har ett malaysiskt nummer så kan inte jag få smsen. På ett annat sätt så är det väl sådär kul att ens mamma får sms varje gång man spenderar pengar, detta kanske dock gör så att man är lite mer försiktig med sina pengar vilket är bra. Hm, det kanske är rätt bra ändå att mamma får sms då då.

Dagens inköp

Jag var på Mango och kollade på denna klänningen. Den var så otroligt fin och passade perfekt i XS, helt galet att jag kan ha det, men den passade superfint. Tråkiga var att den de hade i butiken saknade massa paljetter så den kunde jag verkligen inte köpa och när jag skulle fråga om de kunde beställa hem den så var den slut online med... Vilken osis. Jag får helt enkelt vänta tills den kommer in i lager igen och då fynda eller då kanske jag har hittat någonting annat fint. Hihi, man vet aldrig!

Underbart fina klänningen! Djup i ryggen!

Jag bestämde mig för att gå hem istället för att ta tunnelbanan. Det är ju bara drygt en två kilometer att gå vilket inte är speciellt farligt så jag och mina 12 centimeter höga Jeffrey Campbells började ta oss framåt. Efter 20 minuter var jag hemma igen vilket var gott!

Solen skiner klockan 18

En till vårig bild på mig!

När jag kom hem så lagade jag lite fiskbullar igen. Det verkar som om detta är allt jag äter, vilket det verkligen inte är, men jag har ju nu en burk kvar utav detta och den kommer jag snåla med. Jag tycker fiskbullar i dillsås är så himla gott och kan äta hur mycket som helst utav det. Jag kommer ihåg när jag var liten och farmor gjorde denna rätt till mig men hon blandade i lite extra dill och grädde och någonting mer i såsen, för hennes fiskbullar som jag fick där kommer jag ihåg var de godaste jag någonsin hade ätit. Att man fortfarande idag kan komma ihåg sådana starka smaker och minnen från när man var jätteliten, fräckt!

Mina fiskbullar

Nu ska jag plugga lite statistik innan jag lägger mig. Imorgon blir det väl världens pluggdag som vanligt. Jag bokade min Malaysia-biljett idag i juli då jag åker dit och stannar i fem månader. Wow vad kul det ska bli att få jobba i ett land som jag har kallat hem i så många år. Det ska bli otroligt kul och spännande att få komma tillbaka dit. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar