onsdag 30 april 2014

Sista april, say what??

Skoldagen gick jättefort idag. Vi hade statistikprov idag och Paige och jag fick de bästa betygen i hela klassen. Det är lite roligt för vi båda tror att alla i klassen tror att vi inte är smarta bara för vi inte kan spanska lika bra som dem (konstigt...) och därför kanske man låter lite dum ibland. Så det var verkligen roligt idag att kunna få bevisa att man faktiskt är smart och att man har en hjärna som fungerar. Dagen startade ju ganska bra i alla fall. Real Madrid vann fotbollsmatchen igår och finalen ska spelas i Lisbon den 24e maj. Paige och jag funderar på att åka dit och se finalmatchen i Champions League, det hade ju varit hur fräckt som helst. Får se vad biljetterna kostar bara...

Det var i alla fall underbart väder idag: 25 grader ute och strålande sol. Det var på med solglasögonen och kjol för jeans är nu alldeles för varmt.

En somrig bild på mig

Jag var tvungen att ta kort på detta lilla kaféet som ligger mellan två vägar där bilar kör i olika håll. Det ser för roligt ut och inte precis som om detta skulle vara det perfekta stället för en restaurang, men varför inte? Det sitter folk där varje dag som vi går förbi där så man kanske får gå dit och pröva på maten någon gång!

Kaféet

Efter våran sex till sju lektion så tog vi tunnelbanan till Nuevos Ministerios där jag hämtade upp min klänning som äntligen hade kommit. Jag beställde den i lördags så det gick jättesmidigt och fort att få dit den. Jag prövade på den och den passade perfekt, åh längtar tills jag får tillfälle att ha på mig denna. Så himla nöjd!

Äntligen min!

Temat på klänningen

Paige och jag köpte också ansiktsmaskar och hårinpackningar som vi gjorde under kvällen. Man ser ju hur snygg ut som helst med en ansiktsmask på, eller hur?


Det var i alla fall otroligt skönt efteråt och huden kändes så himla len och fin. Jag ska försöka göra en ansiktsmask varje eller varannan vecka för att se om huden verkligen blir bättre. Jag använder bara ansiktsmaskar som är för att "please" eller "relax" huden vilket är underbart för de är faktiskt sköna att ha på sig också. Med ansiktsmasker på satte vi oss med lite popcorn som vi hade lyxat till oss ikväll och kollade på The Prince and Me. Det är en jättesöt film som är kanon för en kväll som denna. En romantisk film om en dansk prins och en tjej från Wisconsin.

Mums!

Filmtittande - så nöjd med min Apple TV

Nu är dagen slut och sista dagen i april är nu över. Helt galet att det är första maj imorgon. På fredag (el dos de Mayo) den andra maj så är det Madrid-dagen vilket betyder att man ska gå till Plaza de dos del Mayo och fira att Madrid är staden den är idag. Denna dags firas för det var då som Frankrike släppte denna stad för länge sedan (1808). Det ska bli riktigt kul att få uppleva detta nu till helgen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar