torsdag 1 maj 2014

Det är den 1a maj, helt galet!

Paige och jag hade planerat idag att åka in till stan och kolla lite i butiker bara för att vi är lediga från skolan idag. Vi märkte snabbt att detta är en utav de fyra helgdagarna då alla affärer i hela Madrid är stängda... Lite misslyckade planer för våran del då kanske. Paige stack iväg till ett museum och jag stannade hemma och pluggade en massa på olika saker som ska vara inlämnade nu i maj. Jag vill bara bli klar med allt!! Efter att ha suttit i timmar och pluggat så blev jag så himla trött på att sitta instängd så jag bestämde mig för att sticka ut och träna. Jag har inte sprungit utomhus så mycket här så det var roligt att bara börja springa åt ett håll och vända efter ungefär 1,5 kilometer. Jag har laddat ner Nike Runner+ på min iPhone så den säger till när jag har sprungit en kilometer och hur snabbt jag sprang den på. Riktigt roligt! Jag blev helt chockad när jag blev informerad att jag hade sprungit första kilometern på 5 minuter!! Dock var det nerför, men ändå! Jag märkte dock snabbt när jag hade sprungit denna kilometern att jag skulle ju springa uppför också. Backarna uppför var helt galet branta och hur långa som helst. Det var som att springa i 45 graders vinkel i nästan en kilometer. Gud vad trött jag var när jag väl kom hem. Det gick därför lite långsammare än vad jag hade räknat med. Jag sprang 3,1 kilometer på 19 minuter och 54 sekunder. Det blir ju i snitt 9,3 kilometer i timmen ungefär som jag sprang så det var faktiskt ganska bra. Dock sprang jag ju som en raket nerför men mycket saktare uppför. Kul i alla fall att det gick så bra. Jag ska försöka springa denna rundan lite oftare och lägga på 500 meter varje gång tills jag kommer upp i de 10 kilometerna som mitt race är den 7e december. Jag vill så gärna springa under en timma, det är mitt mål. Kämpa kämpa! Jag ska också träna mycket utomhus och inte på löpband då jag tror att detta är mycket bättre för konditionen och träningen.

Mitt träningspass idag

Jag kom hem, stretchade och hoppade in i duschen. När jag klev ur duschen och satte mig ner i soffan så kunde jag redan känna i mina vader och i rumpan hur uppförsbackarna riktigt gjorde susen för musklerna. Jag älskar denna känslan! Jag gjorde snabbt iordning en sallad med spenatblad, gurka och lite mozarella ost på. Jag har ingen dressing på utan pepprar den bara lite med svartpeppar, det blir faktiskt jättegott! Kan ta på lite lite lite olivolja för att inte göra salladen så torr, men det brukar jag inte göra. Mums, vilket god middag! Detta med ett stort glas vatten gjorde susen.

Middagen

Jag satte mig sedan och kollade på en dokumentär om bandet 30 Seconds to Mars. Den handlade om att de blev stämda utav deras skivbolag för 30 miljoner dollar! Riktig bra film faktiskt. Jag som älskar musik tyckte verkligen om den. Den heter Artifact och alla borde se den som gillar musikbranschen.

Filmdags

Nu ska jag lägga mig. Jag har verkligen träningsvärk i mina ben men imorgon ska jag ut och springa samma runda igen. Peppar peppar, detta kommer gå kanonbra! Kram och godnatt på alla fina runt om i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar