tisdag 6 maj 2014

Nästan helg... typ!

Vi hade lektioner hela morgonen idag. Någonting jag inte förstår med detta universitet är att så fort någon vill byta ett datum på en tenta så gör lärarna det. Det är jättejobbigt för då har det blivit så jag har två tentor på samma dag, eller att jag måste ta en tenta innan datumet för jag är ute och reser. Vi alla planerar ju efter att de ska hålla de datumen de har sagt, men tydligen så kan man ändra de jättelätt genom att bara säga till. Så irriterande och dåligt gjort från lärarnas sida!

Efter skolan stack Paige och jag till Sol för att kolla lite i butiker. Jag behövde köpa ett nytt armband för min iPhone då min inte funkar för iPhone 5. Det blev lätt fixat. Vi fixade också hennes mobil vilket var kanon. När vi kom fram till la Puerta de Sol så var det värsta demonstration om att staten borde höja pensionerna i Spanien, att de borde få mer pengar från staten. Det är ganska många demonstrationer här vilket är rätt fräckt då spanjorerna har mod att tala ut och säga vad de tycker, riktigt fascinerande tycker jag för att det finns så många länder där man inte säger någonting och låter staten göra hur de vill.

La Puerta del Sol

När jag kom hem Skypade jag med Fredrik, mamma och pappa. Det var mysigt sedan att få snacka lite med Fredrik ensam, saknar min lilla gulliplutt till lillebrorsa. Ska bli kul att se honom till sommaren och sedan under hela hösten. Längtar massor!

Familjen!

Direkt efter skype samtalet så bytte jag om till träningskläder och satte igång med min arm workout. Vi har ju vikter i lägenheten vilket är kanon då jag kan träna med dem. Jag gjorde ett arm pass, mag pass, rumpa och lår pass och sedan ett för midjan. Drygt en timma senare var jag klar med dagens träning. Jag kände att det var skönt att vila låren och vaderna lite granna idag och hoppa över att springa dock är det ingen ursäkt för att jag inte ska träna. Underbart är det att träna!


Let the workout begin!

På kvällen blev det en tur till mataffären där jag handlade massa grönsaker och mjölk. Nu ska jag sätta mig och jobba lite med vårt marknadsföringsarbete och sedan lägga mig i tid. Imorgon ska jag upp klockan sju igen, waj... Hoppas ni har haft en bra dag! Kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar