onsdag 21 maj 2014

Överraska mamma i KL!

Så egentligen så var jag inte hemma igår och åt middag, eller var ute och sprang, jag satt på ett plan till Kuala Lumpur för att överraska min finaste mor som fyller 50 år på fredag. Jag stack till flygplatsen vid kvart i tre på eftermiddagen igår och började min resa där. Jag smsade mamma hela tiden som om jag satt på mina lektioner och hade det tufft i skolan... Om bara hon visste... Jag var färdigpackad kvällen innan så det var skönt när jag kom hem att jag bara kunde byta om, äta lite snabb lunch och sedan hämtade min taxichaufför Vincinte mig.

Handbagaget klart! 

Jag har ju då investerat i en våg men jag kanske inte direkt köpte någon kvalitétsvåg precis utan jag gick mer på att den skulle vara billig. Därför så är det ganska svårt att veta om jag verkligen har de 23 kilo som jag får ha med mig när jag flyger. När jag väl kom till flygplatsen och skulle väga min väska så vägde den 25 kg... Jag bara shit. Men då sa KLM-tjejen till mig att ställa mig framför vågen så ingen ser att den väger 25 och hon glatt skrev in i systemet att den vägde 24 kg då det är mer acceptabelt. Sådan himla tur och vilken snäll tjej! Jag tackade massor och sedan sprang jag iväg till loungen. Mitt flyg än en gång var försenat och blev jätte nervös då jag missade planet förra veckan till Sverige på grund av förseningar, men denna gången kunde jag verkligen inte missa planet i Amsterdam till KL. Jag hade en timma att byta plan i Amsterdam och planet var en timma försenat från Madrid så jag var verkligen nervös men som tur var så var det medvind när vi flög så det gick en timma snabbare att komma fram, sådan tur!! Jag har verkligen haft tur idag.

Utsikten ifrån loungen, häftigt!

Mer utsikt på landningsbanan

Här satt jag med min iPad

Äntligen på planet till Amsterdam

Jag tror jag somnade på detta plan innan det väl hade börjat åka. Jag var så trött. Resan gick jättebra till Amsterdam och vi landade bara fem minuter efter vår tidigare landningstid så det var ju kanon då jag hade 55 minuter på mig att ta mig till nästa gate och igenom passkontrollen osv. Skönt! Jag var dock bland de sista som kom på planet men det var inga problem då jag var bara glad att jag kom på det!

Så fint!

När planet väl hade lyft och de började servera dricka så tog jag ett glas rött vin och åt middagen som serverades, sedan somnade jag som en stock. Jag tror jag sov nästan åtta timmar totalt vilket var underbart skönt. Jag vaknade ungefär två timmar innan planet skulle landa med att en utav flygvärdinnorna sa högt i högtalarna: "We need a doctor, can a doctor please notify a staff member so they could help!" Alla blev jättenyfikna på vad som hade hänt. Vi fick inga besked om vad som hade hänt eller om allt var okej, men det var inga ambulanser vid flygplanet när vi landade så jag antar att hon/han är bra igen. Lite läskigt, sådant ser man ju nästan bara på film, man är ju aldrig själv på planet när det händer. När vi började vår nedstigning och jag såg alla palmträd så kändes det riktigt som hemma. Åh så underbart det är att vara tillbaka i Malaysia, detta är verkligen hemma!

Malaysia!

Landat!

Väl på flygplatsen så köpte jag en flaska champagne och sedan var jag på väg till Sentral Station med KLIA Express. Jag var helt överlycklig att min väska hade hunnit komma med då jag var lite osäker eftersom jag hade så kort tid i Amsterdam, skönt att den är med! Jag träffade sedan pappa vid Sentral Station och fick en bamsekram. Vi åkte tillsammans till Hilton där vi skulle bo över natten och överraska mamma. Väl på hotellet så hade vi fått två jättefina rum med helt fantastisk utsikt. Vi hade bestämt oss för att träna lite innan så vi bytte direkt om till träningskläder och stack ner till det fantastiskt bra utrustade gymmet! Pappa sprang sina fem kilometer och jag tränade ben, armar, rumpa och mage/rygg som vanligt. Jag sprang en kilometer på löpbandet först som uppvärmning och sedan började min andra träning.

Hej och hå!

Duktig pappa på löpbandet!

Vid sextiden stack vi tillbaka till rummet och jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning. Väl klar och fin gick vi upp till Executive Lounge där vi tog ett glas vin och beundrade den fina utsikten och var härligt det är att vara tillbaka. Vi snackade en massor. Gud vad kul och mysigt det är att vara här. Riktigt roligt är det också då mamma inte har en aning om att jag är här, verkligen ingen idé ens. Så himla kul!

Snygga pappa!

Skål från oss!

Pappa ringde Fredrik och vi fick besked att de nu hade lämnat lägenheten. Vi gick då ner till rummet igen och fixade iordning det sista. Jag hade beställt fyra champagneglas från receptionen och fick upp en stor hink med is och kalla glas, häftigt! Nu var det redo. Vi satte ner champagneflaskan i hinken så den skulle svalna gott.

Utsikten från rummet

Så fint!

Pappa knackade på min dörr och sa att de var där nere vid receptionen, nu kom de små fjärilarna i magen och jag började bli lite nervös nästan. Mamma och Fredrik gick in i pappas rum och sedan hämtade Fredrik sin nyckel och kom in till vårt rum som låg vägg i vägg med mammas och pappas rum. Gud vad kul det var att träffa Fredrik först! Vi viskade till varandra då vi inte ville att mamma skulle höra oss. Efter Fredrik hade bytt om och vi båda var redo så stack vi ut ur dörren, Fredrik filmade, jag bar champagnen och ringde på dörren hos mamma och pappa, rum 1925. Mamma öppnade dörren och blev helt tyst. Hon stod där och bara tittade på mig, helt chockad. Jag höll champagnen och sa "jag har hört att det är någon som fyller 50 om några dagar!" Ingen tror jag kunde hålla tårarna inne. Sådant fint ögonblick! Mamma var hur överraskad som helst, hon hade verkligen ingen aning om att jag skulle komma, verkligen ingen alls. Och jag som aldrig skulle missa hennes födelsedag då man bara fyller 50 år en gång i livet. Jag är så glad att jag kunde komma hit och att överraskningen blev så lyckad. Fredrik har hela händelsen inspelad så det ska bli riktigt roligt att få kolla på den senare! Åh vad kul att vi alla är här nu tillsammans. Det blev till att öppna champagnen jag hade köpt och skåla för mamma och hennes födelsedag i förskott.

Surprise surprise!!

Fredrik, mamma och jag

Efter en stund på rummet och en tom champagneflaska så stack vi upp till Executive Lounge för att ta en fördrink där. Mamma var fortfarande helt paff och chockad att jag var där och att hela familjen var samlad. Det blev till att lägga upp en blid på Facebook, ringa familjen och massa annat. Vi snackade hela familjen som tusan och skrattade gott, gud vad kul det är att vara här!

Jag och mamma

Pappa och jag hade bokat bord på en kinesisk restaurang här på hotellet. Vi visste att mamma bara älskar Peking Anka så vi såg till att restaurangen hade det. Vi skrattade gott när vi såg menyn och det stod "134 rm per Bird". Det lät ju för roligt, "I would like to have three birds please...!" Vi nöjde oss med en då det skulle räcka för upp till 10 personer. Vi fick in lite vårrullar och sedan Peking Ankan till huvudrätt. Åh så gott det var! Alla var jättenöjda med maten.

Menyn

Snyggingarna pappa och Fredrik

Maten var fantastisk god och hela kvällen blev bara så lyckad. Jag började bli riktigt trött då klockan närmade sig halvelva och jag är väl lite fel i tiden också. Vi gick upp till våra rum för att lägga oss. Fredrik har ju skola imorgon också så han och jag ska sticka upp och äta frukost tillsammans, han ska ju inte behöva äta frukost ensam så det är klart att storasystern går upp med honom, det ska bli jättemysigt! Vi gjorde oss alla iordning för att lägga oss, vi sprang över till varandras rum, skojade med mamma och pappa massor och det blev många goda skratt.

Jag får inte heller glömma att önska världens finaste ettåring, grattis på födelsedagen! Idag för ett år sedan så välkomnade vi dig till denna värld och tiden har bara rusat förbi. Kan inte förstå att du redan är ett år, gud vad tiden har gått fort. Stort grattis på din dag Stella och hoppas att du får en kanonbra dag med din fina familj. Massa grattiskramar till dig sötnos!

Grattis Stella!

Nu har vi precis kommit tillbaka till vårt rum igen. Fredrik och jag ska ha lite syskonsnack nu på kvällen innan vi lägger oss. Det är så mysigt att vara tillbaka och träffa familjen igen, det är verkligen kul att se hur vi som familj alltid är där för varandra, oavsett vart vi befinner oss i världen. Vi kommer ha några jättetrevliga dagar här och denna resan har börjat så himla bra. Jag älskar min familj och ni är bara bäst! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar