fredag 2 maj 2014

Madrid-dagen!

Idag är det Madrids dag här i Spanien och det firas för fullt. Jag vaknade imorse utav att det spelades hur hög musik som helst och klockan var inte ens sju på morgonen. Som tur var så slutade de spela när jag lite irriterad drog upp gardinen, kollade på dem lite halvsurt då jag inte är en jättebra morgonperson kanske och då slutade de spela direkt. Han som satt i bilen och spelade denna musiken väntade på sin kompis eller någonting så det var inget party precis som jag stängde ner. Jag vaknade i alla fall lite senare vid klockan elva vilket var underbart. Jag klädde på mig och gjorde mig iordning och stack ut direkt. Paige mådde inte så bra idag så hon hängde inte med ut, men jag gick till Cuatro Caminos till en skobutik där som jag har gått förbi många gånger, det har hur mycket skor som helst, den heter Calzados Irene!

Vädret är hur härligt som helst just nu. Solen skiner varje dag och det är runt 20-25 grader, underbart verkligen! Jag vill att det ska stanna såhär resten utav tiden jag är här, men det lär ju bli mycket varmare... Det är i alla fall underbart att gå runt i linne och kjol. Jag förstår dock inte hur alla spanjorer går runt i jackor, jeans, långärmat, osv, för dem är det "kyligt" just nu. What?? De skulle komma till Göteborg en sommar och känna på "sommarvädret" där, då skulle de nog tänka om lite.

Min sommaroutfit

Solglasögonen på

Jag var inne i skoaffären i säkert en halvtimma och kollade på massa skor. Jag prövade tre par skor men köpte ett i slut endan. Det är så himla billigt med skor här så man kan bli helt galen. Jag betalade för skorna jag köpte nu mindre än 180 kr, det är ju jättebilligt! Därför får man hålla sig lite i skägget och inte bli helt skogalen. Detta är ju faktiskt det första par skor jag köper här i Madrid så jag tycker jag har varit väldigt duktig!

Skobutiken

Det blev ett par pumps som är hudfärgade. Dessa kommer vara supersnygga till klänningar, jeans eller någonting annat casual/fintklätt. De var också väldigt bekväma då platån där framme är soppas hög. Mycket nöjd med mitt köp!

Mina nya skor

Jag stack hem och Skypade med mamma och pappa en stund, det var mysigt att få snacka lite med dem. Fredrik ska tydligen springa ett triatlon imorgon så honom får vi heja på då. För att få ihop min träning för idag så stack jag själv ut och sprang 3,5 kilometer. Jag ska höja lite varje dag tänkte jag. Jag sprang i snitt 23 sekunder långsammare per kilometer än i går men det kan jag förstå då jag kände verkligen av träningen i vaderna och låren från igår. Alla dessa backar... Men bra träning är det!

Nerför i 1 km

Hej och hå!

Jag sprang förbi baksidan utav mitt universitet idag då jag sprang en lite längre väg än igår. Kul att springa nya rundor och känna att man håller igång.

Uppför i 2 kilometer, ganska bra lutning....

Såhär sprang jag!

Jag stretchade när jag kom hem och hoppade in i duschen. Bara efter jag kom ut i duschen kunde jag känna hur mina ben var som gelé. Löpning gör verkligen susen. Jag har alltid tyckt att det inte finns någonting tråkigare än att springa på ett löpband så att springa utomhus är verkligen mycket roligare. Jag tycker det är kul att springa utomhus dels för att folk tittar och tycker att man kanske är duktig som är ute och tränar, och dels för att när man ser andra som springer så blir man själv väldigt motiverad att ta i lite extra. Det känns så himla roligt att jag har kommit igång, jag säger det hela tiden, men jag är verkligen glad att jag håller mig till planen som jag har gjort och fullföljer den. Kanonbra Anna! Till middag blev det en cous cous sallad med stekt bladspenat och lök, med gurka och mozarella som var toppat med osaltade solrosfrön. Jättegott var det! Jag åt detta och kollade på lite Vampire Diaries för det tyckte jag att jag verkligen var värd.

Min middag

Vid niotiden fick jag ett meddelande på Skype från Lovisa som frågade om jag hade tid att skypa. Vi skypade i över två timmar och snackade för fullt om allting som har hänt. Det är så himla roligt att ha sådana fantastiska kompisar fortfarande från sin barndom i Sverige. Alla är utspridda runt om i världen och i Sverige, men ändå så lyckas man hålla kontakten så himla bra. Lovisa och jag har känt varandra i över 15 år och detta är bara början! Hon är bäst!

Snygg bild på vårt skypesamtal

Nu ska jag sova och imorgon har jag ingenting planerat förutom att jag ska göra lite marknadsföringsarbete och träna. Hoppas ni har haft en bra dag. Godnatt!

1 kommentar: