söndag 4 maj 2014

Tillbaka till träningen!

Idag så satt jag och pluggade den mesta delen utav dagen. Marknadsförings study guiden är nu klar och arbetet för "historia y estuctura económica de España" är nu också klar, skönt att ligga före med detta! Gud vad jag längtar efter sommarlov nu och jobbet till hösten. Jag tycker verkligen att denna terminen har varit jättelärorik, men jag är verkligen redo för lite lov, semester och göra "ingenting". Jag ska verkligen fokusera på att träna mycket till sommaren och se till att jag blir vältränad igen. Jag börjar faktiskt se lite resultat då jag känner mig piggare, tycker att jag har blivit något smalare, äter mycket nyttigare och känner mig allmänt friskare. En underbar känsla! Det var skönt igår att vila en dag, då det är någonting man måste göra en gång i veckan om man tränar varje dag. Vid halvsju på kvällen stack jag ut och sprang mina kilometrar. Idag tog jag det ganska lugnt då jag bara sprang tre kilometer men jag sprang hela tiden denna gången, stannade inte någon gång och vila och det visade sig i slutendan. Jag sprang i snitt 49 sekunder snabbare per kilometer än vad jag har gjort de senaste två gångerna så det var kul. Jag sprang också en kilometer på 6 minuter och 47 sekunder, det är en bra startpunkt och den tiden ska ner med hårt arbete och träning tills mitt 10 km lopp i Angkor Wat i december.

Jag innan passet

Hej och hå, en trött Anna

Jag har pratat om hur backigt det är här och därför ganska jobbigt att springa. Detta är "mördarbacken" som jag kallar den. Den är så himla brant och även dem så går stannar mitt i backen för att vila. När jag väl har kommit upp för denna backen är man rätt trött! Men detta är den sista jobbiga biten innan jag är hemma igen så det är en bra motivation. Resten utav vägen (ca 150 meter) efter detta är platt, skönt!

"Mördarbacken"

Bevis på att jag har varit ute!

Såhär såg det ut idag. Sprang exakt 3 kilometer

Jag hoppade in i duschen och det var underbart. Jag drack två stora glas vatten också då det behövde jag verkligen. Man kan ju springa i värre väder - här är det 25 grader varmt med en skön fläktande vind som pustar förbi titt som tatt. Underbart! Till middag åt jag min cous cous sallad igen. Denna är kanongod och man får en middag för ett väldigt bra pris. Två flugor i en smäll.

Middagen

Nu ska jag lägga mig. Imorgon är det måndag igen och vi har bara tre måndagar kvar innan det är tentor och sedan lov. Nedräkningen har definitivt börjat, det gjorde den redan förra veckan... Nu kommer tiden nog gå jättefort. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar