torsdag 15 maj 2014

Mot Sverige!

Idag började dagen verkligen bra då jag fick ett mejl från min lärare där han gratulerade mig för mitt bra betyg för provet jag skrev igår. Detta är ämnet som jag inte har klarat de andra två provet i, men denna gången var det annorlunda. Jag fick 10/10!! Jag var helt chockad själv att jag kunde få högsta betyg, snacka om att man gör en total 360 vändning. Åh vad glad jag var, dagen startade verkligen på ett bra sätt. Jag packade iordning det sista, hoppade in i duschen, åt lite frukost och sedan satt jag i taxin mot flygplatsen. Jag hade gott om tid där vilket var skönt då jag kunde ta det lugnt. 

I taxin påväg till flygplatsen

När jag väl kom fram till flygplatsen så fick jag reda på att det var strejkar i Paris/Frankrike på flygplatsen så det var flygkaos i södra europa på grund av att det var så många plan som flög runt över Paris utan att kunna landa så de vågade inte flyga för många plan på samma gång över Frankrike då det kunde vara farligt. Jag bara, great! Men jag var inte ett dugg orolig då jag hade nästan två timmar i Frankfurt så jag trodde verkligen jag skulle hinna med mitt plan. Planet blev först en timma försenat och sedan när planet väl stod på plats så fungerade det inte att flytta "tunneln" som man går i från gaten in till planet att flytta på, så det blev förseningar på grund av det också. Åh fick nästan panik. Sedan tog det sådan lång tid för alla att sätta sig ner, de skulle upp med väskor, hit och dit, fram och tillbaka - ingen tänkte på att vi redan var sena liksom?! Åh jag fick verkligen en stressattack när jag satt där på min stol och inte kunde göra någonting alls för att hjälpa/underlätta situationen utan det enda jag kunde göra var att andas. Vi stod där ett bra tag också med stängda dörrar innan planet började rulla iväg. Jag frågade en flygvärdinna om jag kunde flytta fram ett par rader då jag satt på rad 20 och ville av planet fort ifall jag skulle kunna hinna mitt nästa plan, men det fick jag inte, för det "fanns inga tomma stolar". Konstigt tyckte jag då det var flera rader med lediga platser i mitten. Jag kunde inte heller sitta längre fram för där var ju Business Class: Jaahhhaa kan jag inte det, KONSTIGT. Åh vilken blondin det var. Resan började inte alls bra... 

Boarding vid gaten i Madrid 

Vi landade klockan 16:45 och mitt plan till Göteborg skulle gå 16:55 så jag var lite halvsur att de inte kunde kört mig direkt till planet jag skulle med - min in-checkade väska skulle ju kunna komma senare. Jag skulle ha hunnit också om vi inte landade där vi behövde ta en HIMLA buss till terminalen. Åh vilken otur jag har haft idag. Jag fick reda på att de hade bokat om mig till en senare flight som går klockan 21:20 ikväll och landar 23:00. Jag var bara så ledsen för jag har verkligen sett fram emot att träffa familjen och denna förseningen gör så mycket då jag får vänta längre för att träffa lilla Stella för hon sover nog, det blir en middag mindre där vi kan snacka och umgås, verkligen otur. Jag är ju hemma så kort nu så varje timma är värdefull. 

Jag gick och snackade med Lufthansas Service Kontor där jag fick min biljett och sedan bad jag om någon form utav kompensation och då gav de mig 10 euro. Lite snålt för det får man ingenting för på en flygplats, speciellt inte i Tyskland. Men aja, bättre än ingenting. Jag gick då till en restaurang som låg i mitten utav flygplatsen så jag var nära till nästan alla gater. Satt där och åt i två timmar ungefär. Jag beställde en jättegod lax med spenat och potatismos, detta med en kall tysk öl gjorde susen. En kall öl var precis vad jag behövde efter denna stressande upplevelsen. 

Menyn

Min öl!

Min middag! 

Även med mina 10 euro i rabatt så kostade middagen ändå 16,10 euro. Gud så dyrt det är här! Då beställde jag ändå det som var i mitten utav priserna...

Äntligen vid gaten!

Nu sitter jag i alla fall vid gaten och väntar på att flyget ska komma. Jag längtar så tills att få komma till Göteborg och träffa Angelika, Stella och Stanely. Det ska bli så mysigt! Har verkligen sett fram emot denna resan. Det ska bli kul att träffa resten utav familjen också, det är så kul att snacka med dem igen och se hur de har haft det. Att umgås med familjen är precis vad jag behöver just nu då det har varit så stressigt i skolan och verkligen jättejobbigt. Denna helgen kommer vara underbar och säkert passera hur snabbt som helst. Jag ser fram emot varje minut. Nu kan ju helgen bara bli bättre och bättre med en sådan start som jag har haft idag... 


Hoppas ni har haft en bättre dag i alla fall... Kram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar